Investitie. Patronul Stelei pregateste o lovitura de imagine si vrea sa faca din vechiul stadion o arena de anvergura mondiala Sebastian Stan Latifundiarul din Pipera s-a intalnit, saptamana trecuta, cu reprezentantii unor fonduri europene, care sunt gata sa investeasca in arena din bulevardul Ghencea. Cele doua parti au ajuns la un acord, care prevede ca investitia sa fie de 50%-50%, suma totala fiind de 200 de milioane de euro. Afacerea este intermediata de o firma de consultanta din Bucuresti, intelegerea vizand nu numai stadionul Steaua, ci si cel din Buzau, unde patron este prietenul lui Gigi Becali, Costel Bucur. Stadionul nou promovatei va fi de asemenea acoperit, iar capacitatea va fi marita la 55.000 de locuri. Pentru a participa la afacere, finantatorul Stelei a pus gaj la o banca din Germania cele mai valoroase terenuri pe care le detine in jurul Capitalei. Urmatoarea intrevedere are loc luni, la Bucuresti, cand vor fi stabilite atat data de incepere a lucrarilor, cat si alte detalii. Unul dintre ele va viza schimbarea numelui noii arene. Fondurile europene nu vizeaza numai cele doua stadioane. Se vor investi aproximativ 6 miliarde de euro in urmatorii cinci ani in Romania pentru constructia de imobile. Firma care a fost contactata pentru refacerea arenei din Ghencea este aceeasi care a lucrat si la stadionul olimpic din Munchen. S-au incheiat contracte cu 22 de firme de constructii din tara, care vor lucra in antrepriza, dar lista se va mari in momentul demararii lucrarilor.
„Allianz Arena” , cel mai modern stadion din lume, a fost ridicat cu 340 de milioane de euro. Dintre acestia, aproape 100 de milioane au venit de la cea mai mare companie de asigurari din lume, „Allianz”. Bayern Munchen a investit si ea destul pentru a materializa proiectul celor de la „Herzog & de Meuron”, la fel, primaria si alti investitori de planul doi. „Allianz”, care desfasoara activitati in peste 70 de tari, a mai „strecurat” bani pentru a-si asigura dreptul la nume pe urmatorii 30 de ani. Inaintea campionatului mondial, din vara anului trecut, germanii au solicitat ajutorul marilor banci pentru a ridica sau pentru a renova cele mai moderne stadioane de pe continent. Astfel, „Franken”, stadionul celor de la Nurnberg, a devenit „Easycredit-Stadion”. Proiectul de renovare a costat 56 de milioane de euro. „Waldstadion”, vechiul stadion al lui Eintracht Frankfurt, a devenit „Commerzbank-Arena”. Si stadionul Borussiei Dortmund, si-a schimbat numele in 2005. A fost rebotezat „Signal Iduna Park”, dupa numele sponsorului, o societate de asigurari. (C.P.)