Sursa foto www.tolo.ro Monica Iacob Ridzi, ministrul Tineretului si Sporturilor, a fost acuzata in ultimele zile ca a dat 630.000 de euro unor firme de apartament pentru a organiza evenimentele dedicate Zilei Tineretului.Cotidianul Gazeta Sporturilor a dezvaluit ca aceste contracte au fost incheiate fara licitatie, banii ajungand in conturile a doua societati obscure pe piata de publicitate de care nimeni nu a auzit. GEORGE TARATA CANCAN a intrat in posesia mai multor documente care arata modul defectuos in care s-a organizat acest eveniment, pentru care Ministerul Tineretului si Sporturilor a „spart” cateva sute de mii de euro. Desi Monica Iacob Ridzi, ministrul Tineretului si Sporturilor, sustine ca evenimentul a fost o reusita, procesele-verbale de „receptie servicii de organizare evenimente de divertisment” pentru cele trei contracte incheiate cu firmele Artisan Consulting si Compania de Publicitate Mark demonstreaza clar ca anumite obligatii asumate prin contracte nu au fost indeplinite in totalitate. Procesele-verbale „de receptie servicii de organizare evenimente de divertisment” privind contractele incheiate cu societatea Artisan Consulting arata existenta anumitor probleme referitor la asigurarea notorietatii evenimentului. In acest sens, comisia de receptie a ajuns la concluzia ca unele reportaje, prin care ar fi trebuit sa se asigure notorietatea evenimentului, au fost „decalate orar sau au avut alte durate de difuzare fata de cele stabilite”. Desi obligatiile nu au fost respectate, comisia a stabilit ca, „avand in vedere notorietatea posturilor de televiziune la care au fost transmise reportajele, acest obiectiv a fost indeplinit prin echivalare”. Nereguli sunt si in ceea ce priveste furnizarea unui spot de promovare TV, un spot radio si un banner pe internet. Comisia de receptie a stabilit ca Artisan Consulting nu a realizat un spot radio, „din lipsa de timp”, dar ca acest lucru a fost compensat cu spotul TV. De asemenea, probleme exista si in ceea ce priveste materialele de prezentare si promovare in cadrul evenimentului de divertisment. Participantii la evenimentele organizate de Ziua Tineretului trebuiau sa primeasca mai multe materiale promotionale cu insemnele MTS sau a conceptului de „2 Mai – Ziua Tineretului”, dar si sejururi in tabere. Daca distribuirea materialelor promotionale a fost indeplinita, lucrurile stau diferit in ceea ce priveste sejururile in tabere. Astfel, in procesul-verbal al comisiei de receptie a celor doua contracte incheiate cu Artisan Consulting, nu exista niciun cuvant privind existenta unor sejururi in tabere.
Lucrurile stau la fel si in cazul contractului incheiat cu Compania de Publicitate Mark. Si aici, unele reportaje prin care ar fi trebuit sa se asigure notorietatea evenimentului au fost decalate sau au avut alte ore de difuzare, nerespectandu-se astfel obligatiile asumate. Totusi, la fel ca si in cazul Artisan Consulting, „avand in vedere notorietatea posturilor de televiziune la care au fost transmise reportajele acest obiectiv a fost indeplinit prin echivalare”. Totodata, in procesul-verbal al comisiei de receptie al contractului incheiat cu Compania de Publicitate Mark, nu se mentioneaza existenta unor sejururi in tabere. Desi acest lucru era prevazut in propunerea tehnica, alaturi de distribuirea de materiale cu promotionale. Nu in ultimul rand, Compania de Publicitate Mark nu a reusit sa aduca pe scena, in cadrul evenimentului de divertisment, trupa Parazitii, desi acest lucru era asumat prin contract. In locul celor de la Parazitii, pe scena au urcat alti artisti precum Andra, Anda Adam, dar si Insane sau DJ Arabu. Ridzi a incercat ieri sa jusitifice modul in care s-au cheltuit banii pentru organizarea festivitatilor dedicate „Zilei Tineretului”. Demnitarul a precizat ca nu a fost incalcata nici o lege si ca cele doua firme care, fara a avea loc vreo licitatie, au primit de la MTS 630.000 de euro sunt celebre pe piata de publicitate, lucru infirmat de marii jucatori de pe piata. Monica Iacob Ridzi a declarat ca modul in care au fost incheiate contractele cu firmele de apartament Artisan Consulting si Compania de Publicitate Mark a respectat intru totul prevederile legale, acest lucru fiind stabilit de Agentia Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice. „Multumesc presei care a atras atentia asupra anumitor aspecte. Am cerut un control privind modul in care au fost incheiate aceste contracte. Agentia Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice a stabilit ca nu a fost vorba despre nici o incalcare a legii”, a declarat ministrul. Demnitarul a adaugat apoi ca evenimentul a fost un adevarat succes, dupa estimarile Jandarmeriei participand aproximativ 100.000 de tineri.
Pentru a fi mai convingatoare, Monica Iacob Ridzi a precizat ca cele doua firme cu care au fost incheiate contractele sunt extrem de cunoscute pe piata si a indemnat ziaristii sa se intereseze despre acest lucru la departamentele de publicitate ale trusturilor de presa. „Eu nu sunt specialist in acest domeniu. Dar m-am interesat si din cate am inteles cele doua firme sunt foarte cunoscute pe piata. Va rog sa va interesati si sa intrebati la departamentele de publictate ale trusturilor dumneavoastra de presa si veti vedea ca s-a lucrat cu aceste firme”, a spus Monica Iacob Ridzi.
Liderul Tineretului Social-Democrat, Nicolae Banicioiu, a anuntat ca va cere comisie parlamentara de ancheta pentru a verifica cheltuielile facute pentru „Ziua Tineretului”. Deputatul sustine ca MTS a cheltuit aproape 800.000 de euro, suma fiind folosita in special pentru organizarea a doua concerte. „Pentru fiecare din cele doua concerte ministerul a platit cate 400.000 de euro”, a sustinut deputatul, care a adaugat ca, dupa calculele sale, angajarea artistilor si amenajarea scenei nu puteau depasi 30.000 de euro pentru fiecare concert. VOX
Daca in conferinta de ieri doamna ministru Monica Iacob Ridzi declara foarte sigura ca cele doua firme organizatoare ale spectacolului controversat sunt foarte cunoscute pe piata media din Romania, presedintii si directorii unora dintre cele mai mari agentii de publicitate si media din Romania sunt de alta parere. Reporterii CANCAN au stat de vorba cu reprezentatii marilor agentii de publicitate, care impreuna detin peste 50% din piata de publicitate din Romania. (R.R.)
„Da, am auzit de Mark. Am un nepot pe nume Mark. Iar Artisan… imi aminteste de produsele traditionale din Romania”
„Nu le-am intalnit la nicio licitatie la care am participat in ultimii 20 de ani!”
„Imi pare rau ca nu va pot ajuta, dar nu am auzit de niciuna dintre aceste firme”
„Eu cunosc doar multinationalele, de firmele astea implicate in scandalul cu MTS nici habar nu am”
„Ma intreb de ce doamna Ridzi a facut aceste cheltuieli exagerate tocmai la inceputul campaniei electorale. Nu vreau sa cred ca o parte din bani au fost deturnati” Nicu Banicioiu