Vestea decesului lui Whitney Houston a fost la fel de socanta si neasteptata ca multe altele, unele cu date relativ recente - moartea lui Michael Jackson fiind una dintre ele.
Muzica pe care a creat-o Michael abunda in mesaje pline de esenta vremurilor revoltatoare pe care le traim noi toti. Sa ne aducem aminte de melodia „They don’t really care about us” („Lor nu le pasa de noi”). A dorit Michael sa ne atraga atentia ca „ei” sunt cei despre care se vorbeste in soapta in domeniul industriilor atat de banoase ale divertismentului si ale mijloacelor media? Cu siguranta, da! Pentru ca acei artisti care refuza compromisuri de orice fel asupra creatiilor lor, venite din afara, sunt supusi unor campanii mediatice furibunde, bazate de cele mai multe ori pe minciuni sau pe marturiile unor martori falsi (dar bine remunerati). Artistii, sacrificati pe rugul celebritatii Uneori, presiunile psihologice asupra artistilor devin insuportabile pentru acestia si oameni fiind cedeaza, mergand uneori pana la sinucidere. Alti artisti se declara invinsi de sistem si se supun presiunilor, acceptand „canoane” care ii transforma, in scurt timp, in marionete aducatoare de profituri uriase. Lista artistilor care au decedat in conditii misterioase, la varste scandalos de mici si dupa un „scenariu” tras parca la indigo, este nesfarsita. „Scenariul” cuprinde etape „standard”: succes la public, imbogatire spectaculoasa, viata de noapte, dependente de alcool, droguri etc., apoi moartea survenita din supradoza de medicamente, in combinatie cu consum de alcool. Victima intereselor oculte Tinand cont de ipoteza revistei, ne-am putea intreba noi, admiratorii marii doamne a pop-ului american, daca „Bodyguard” a fost premonitoriu sau o prima atentionare ori o amenintare voalata intr-un scenariu de film emisa de reprezentantii industriei de divertisment. Ancheta grabita, si concluziile ei fara consistenta, poate ar fi trebuit sa ia in considerare mai multe fapte din ultimii ani de viata ai artistei, ca primise amenintari cu moartea sau faptul ca societatile de caritate sunt umbrite de suspiciunea ca o buna parte din banii adunati la intruniri au o destinatie oculta. Printre altele. In seara mortii, artista participa la un eveniment caritabil in folosul bolnavilor de SIDA, sub patronajul „Organizatiei pentru copii ? Whitney Houston”, care se ocupa de ajutorarea copiilor bolnavi si fara adapost. Era insarcinata Whitney Houston a avut parte in ultimii ani de un „scenariu” similar in mijloacele media si este aproape sigur ca ofensiva distructiva a presei i-a afectat viata profesionala si personala. Artista a fost gasita moarta in baia apartamentului unui hotel, iar varianta oficiala a anchetatorilor privind cauza decesului a uimit fanii si familia: o cantitate mare de alcool combinata cu medicamente. Revista americana „The Globe Magazine” avanseaza totusi o alta ipoteza, date fiind declaratiile personalului din hotel, care ar fi gasit-o pe Whitney in cada, cu fata in jos si doar partial scufundata in apa. In concluzie, revista avanseaza ipoteza unei crime, adaugand un amanunt socant: artista era insarcinata cu prietenul ei, Ray. Executata de societati secrete? Hotelul in care avea loc balul de caritate este administrat de concernul Hilton si face parte dintre hotelurile elegante din Beverly Hills. Hotelurile Hilton sunt cunoscute prin eleganta si buna calitate a serviciilor pentru clienti. Lantul de hoteluri ale acestei firme internationale a fost infiintat de Conrad Hilton, un afacerist mason care a avut doua sotii din lumea artei: prima a fost Mary Barron, iar a doua – celebra Zsa Zsa Gabor. Aceasta din urma a relatat in memoriile sale ca a ramas insarcinata dupa ce a fost violata de Conrad Hilton. Din acest punct, povestea poate continua la nesfarsit, cu detalii interesante, picante sau importante. Interesante pentru cititori si fani, dar nesemnificative pentru anchetatori. Din toata tragica intamplare raman tristetea familiei si dorul fanilor pentru artista de exceptie care a fost Whitney Houston.