Alin Gradinaru are 16 ani si este considerat cea mai mare speranta a motor-sportului romanesc. Acesta este multiplu campion la motocros si recent a intrat si in circuitul de drift dedicat seniorilor.
Tatal lui Alin a murit in urma cu 7 ani intr-un accident de motocicleta, iar acesta a promis atunci ca ii va continua visul. A muncit enorm si s-a antrenat ca un profesionist, cu toate ca nu a terminat inca licelul.
„Avand o scoala de soferi, ne-am invartit intotdeauna in zona asta auto-moto, insa nimeni nu a facut sport de performanta in domeniu. El a vazut la televizor, ne-a vazut si pe noi, iar cand avea 3 ani ne-am trezit ca incepe sa stranga banii de buzunar intr-o valiza“, povesteste mama lui Alin, Maria. Peste numai doi ani, Alin deja isi cumpara din banii de buzunar propriul scuter si cu ajutorul mamei sale, a invatat sa-l manevreze in mai putin de o luna. La scurt timp, pasiunea sa pentru motoare a ajuns si in zona auto.
„Cum a ajuns cu picioarele la pedale deja era la volan. A prins incredibil de repede, stia absolut tot intr-un timp- record. Eu fiind instructor, multi cursanti nu invata nici dupa cateva luni. El parca avea asta in sange“, adauga ea. „Prima oara nu eram constient, doar ca ma simteam atras de domeniu, imi placea enorm“, adauga Alin, care tocmai a obtinut si primul sau carnet de sofer, cel pentru categoria B1, astfel ca de luna aceasta va putea conduce in premiera si pe strazile Capitalei, ce-i drept nu o masina cu acelasi numar de cai-putere ca si BMW-ul e36 de la competitiile de drift. La competitiile oficiale a ajuns dintr-o intamplare.
Mama sa ii cauta o motocicleta care sa poata fi pe masura sa si asa a ajuns in posesia unei Husqvarna. O competitie dedicata amatorilor organizata in Bucuresti l-a adus si pe Alin impreuna cu alti multi copii dornici sa isi arate calitatile. „Am mers si noi, dar in joaca, nu credeam ca va fi ceva serios fiindca intrarea era libera, dar la final, reprezentantii Federatiei Romane de Motociclism ne-au propus sa incepem serios fiindca Alin e de mare viitor“, a mai povestit mama lui Alin.
Mama lui i-a interzis sa se urce pe motocicleta
Pe cand avea numai 9 ani, tatal sau a murit chiar intr-un accident de motocicleta. Drama familiei s-a rasfrant pentru o perioada si asupra lui Alin. „Nu voiam sa mai aud de motocicleta, i-am interzis sa mai participe la orice competitie“, explica Maria Gradinaru, cea care ulterior a cedat insa dorintei si talentului pe care le avea Alin si de atunci si-a dedicat viata pentru sustinerea carierei acestuia.
„Am incercat la karting, dar mi-a zis ca ori motocros, ori mai bine deloc”, adauga mama celui care ulterior avea sa castige patru titluri nationale consecutiv. „A fost ambitia mea, mi-am dorit enorm sa pot continua, sa le arat tuturor ce pot”, spune Alin, care din momentul revenirii pe motocicleta s-a clasat in toate competitiile pe podium. In palmaresul sau se regaseste si un titlu de vicecampion balcanic, iar la sediul scolii auto a mamei sale e deja un altar cu trofeele castigate de adolescent de-a lungul timpului.
Cel mai tanar pilot de drift din Europa
Adrenalina oferita de motocicleta nu a fost indeajuns pentru micutul Alin, care in urma cu patru ani si-a facut debutul si in drift, considerat cea mai spectaculoasa parte a motorsportului mondial. „Mi-a placut enorm, am simtit ca asta poate fi viitorul meu”, adauga Alin. Trei ani mai tarziu, la numai 15 ani, tanarul din Bucuresti devenea cel mai tanar pilot din cadrul unei etape de campionat european. A terminat pe un senzational loc 17, desi adversarii sai erau net superiori atat la capitolul experienta, cat si al masinii. „Acum imi doresc sa ajung tot mai sus in drift. Visez deja la titlul de campion”, e sigur Alin, desi e elev doar in clasa a 9-a la „Anghel Saligny“ din Capitala.
D.C.