Expertiza tehnica in cazul accidentului mortal provocat de Serban Huidu in 16 octombrie 2011, facuta publica in urma cu doua zile, contrazice ipoteza principala de lucru a politistilor in acest caz. Imediat dupa producerea accidentului, seful Directiei Politiei Rutiere, Lucian Dinita, a declarat ca in acest caz se profileaza varianta potrivit careia masina lui Huidu a derapat si a ajuns pe contrasens.
„Evenimentul este un accident pe care politia il trateaza cu maxima seriozitate. Din cercetarile noastre se profileaza prima varianta, legata de derapaj si intrarea pe contransens, producandu-se coliziunea oarecum frontala pentru ca un autoturism este avariat pe partea dreapta, iar unul pe partea stanga”, declara atunci seful Politiei Rutiere.
Dupa cinci luni, insa, expertiza tehnica contrazice total aceasta teorie. „Una dintre concluziile expertizei este aceea ca nu a patruns pe contrasens datorita derapajului. Totodata, s-a stabilit ca Serban Huidu este cel care a generat starea de pericol pentru ca a intrat pe contrasens in totalitate, pe sensul de mers al autoturismului Dacia Logan care circula din directia Brasov-Predeal”, a declarat Ioan Bucur Borcoman, avocatul familiei Balog, pentru Adevarul.
In aceste conditii, procurorii merg acum pe varianta neadaptarii vitezei la conditiile de drum. Alte variante posibile in acest caz mai sunt: depasirea neregulamentara, „taierea curbei” pentru a nu incetini sau neatentia, el intorcand capul pentru a-si linisti copiii care stateau pe bancheta din spate.