Fiind invitat cu trupa sa la un eveniment la Murighiol, Mihai Margineanu a ales sa se deplaseze acolo pe calea aerului. La intoarcere, cu putin timp inainte sa se desprinda de sol, cantaretul-pilot a fost nevoit sa opreasca avionul.
Pasiunea pe care a dezvoltat-o pentru pilotaj a fost la un pas sa ii aduca moartea lui Mihai Margineanu. Pilotul a povestit cum, in urma cu numai cateva zile, zborul de intoarcere din Delta a fost deturnat de un… tantar.
„La Tulcea, fiind in Delta, sunt foarte multi tantari si unul dintre tantari a intrat in priza de presiune statica, exact in timpul rulajului spre pista. In momentul in care priza de presiune statica este infundata, nu-ti mai indica nimic vitezometrul, iar cand nu mai functioneaza vitezometrul nu ai probleme la decolare, ci la aterizare. In timpul decolarii, am pus frana, am anuntat turnul de control ca ma intorc pe APRON (n.r. – centrul de coordonare al traficului in zona terminalelor aeroportului) ca sa vad daca pot rectifica problema aparuta, pentru ca nu am stiut din prima despre ce e vorba.”, a declarat Mihai Margineanu, pentru B365.ro.
Margineanu a remediatr imediat problema, iar singurul lucru neplacut a ramas reactia colegilor care s-au cam speriat de faptul ca au fost nevoiti “sa se intoarca la baza”.
“Cand nu stie ce viteza are, un pilot poate sa aprecieze mai greu viteza si este mai dificil sa faca anumite manevre, mai ales la aterizare, dar, in timp, se formeaza reflexul si atunci, chiar daca se strica vitezometrul in zbor – o sansa de 1 la 1 milion – exista mai multe metode pentru aflarea vitezei si, totodata, exista si aparatura electronica, ce furnizeaza informatiile. Nu avea cum sa se sfarseasca mai urat pentru ca nu este normal sa se plece cu un avion care are o defectiune. In asemenea situatii lasi avionul la sol ca sa remedieze mecanicii problema. In cazul de fata, tantarul a fost jumatate in priza statica, jumatate afara, si era clar care a fost cauza”, a mai explicat artistul.
_____
CITESTE SI:
_______
Vrea licenta pentru aeronave comerciale
Chiar daca artistul a obtinut licenta pentru avioane private la Tuzla, nu vrea sa se opreasca aici cu marea sa pasiune. Anul acesta, el isi doreste sa devina pilot pentru avioane comerciale.
“Sunt intr-o faza de acumulare de ore pentru a trece la stadiul urmator, CPL (Commercial Pilot License). Asta se va intampla, probabil, vara asta, cand voi termina cele 14 examene de dat. Sigur, experienta de zbor nu este niciodata indeajuns de mare. Eu as vrea sa am o foarte mare experienta de zbor pentru ca asta as vrea sa fac mereu si pentru totdeauna.
Este mai mult decat o pasiune, este o a doua sau chiar a treia meserie si chiar asa o tratez, ca pe o meserie. M-am implicat foarte tare in viata aviatiei mici din Romania si, in curand, ma voi implica si in viata aviatiei mari”, a mai declarat Margineanu.
R.O.