COMERT. Ionel Iaciu vinde rapid pepenii bostanariei din Teleorman si datorita reclamei in stil european Schimb valutar. Ca sa atraga clientela straina, barbatul are afisat si pretul in euro Alexandra Nastase Reclama este sufletul comertului. Pe aceasta premiza se pare ca merge si un cultivator de pepeni din judetul Teleorman, care isi vinde marfa „insotita” de afise intr-o limba de circulatie internationala, de pilda engleza, ca tot suntem o tara integrata in Uniunea Europeana. Ionel Iaciu s-a gandit ca, daca isi aduce bostanaria la piata, la Bucuresti, sa si atraga atentia asupra pepenilor sai, cei mai dulci, dupa spusele barbatului. Si nu mica i-a fost mirarea, cand a vazut ca „schema” chiar i-a reusit. „Pepenii sunt suta la suta romanesti, preturile sunt atat in lei, cat si in euro, iar afisele le-am scris in limba engleza si am mai strecurat si cateva cuvinte in franceza”, ne-a povestit pepenarul, mandru de isprava sa. Ceilalti vanzatori de pepeni dulci nu stiu ce si-a scris nea Ionel, dar au observat ca are vanzare. „Afisele sunt pentru cumparatorii din strainatate. Au venit unii negri, nu stiu de pe unde erau, cred ca turci sau arabi si nu ma intelegeam cu ei. Asa ca am zis sa fac niste pancarte si am vazut ca am mai mult succes. Daca tot nu s-au facut pepenii anul acesta din cauza secetei, macar sa le facem publicitate la astia pe care ii avem”, ne-a povestit Ionel Iaciu. Negustorul de pepeni nu este la prima isprava de acest gen. Daca anul acesta a ales sa-si „promoveze” pepenii in Piata Salajan din sectorul 3, anii trecuti a atras atentia bucurestenilor care isi fac cumparaturile din pietele Minis si Progresul. Foto: Laura Dobre