Visul multora dintre romani a fost sa aiba o masina decapotabila, iar acesta s-a indeplinit, datorita unor entuziasti. O mana de oameni au creat primul Logan decapotabil din istorie, care insa nu este destinat vanzarii in serie!
„Inventia” nu apartine insa fabricii de automobile de la Mioveni, preocupata mai mult catre modelele standard de Dacie, aflate la mare cautare in tarile vestice si in Argentina. Chiar si asa, conceptul unei masini romanesti decapotabila ar prinde la o anume categorie de public, si chiar si o serie limitata a unui asemenea automobil s-ar putea epuiza rapid.
Cativa mecanici si designeri pasionati de la o firma bucuresteana de tuning au lucrat cateva luni la realizarea unui Logan decapotabil, iar rezultatul este uimitor. Oamenii au reusit sa transforme o berlina in mod radical, folosit numai materiale „custom made”.
Portierele, redesenate complet
Plafonul a fost taiat, iar portierele din spate au fost eliminate, pentru senzatia oferita de o masina „cabrio” adevarata. Portierele din fata u fost si ele modificate, iar oglinzile laterale au fost pastrate fixe, pe caroserie, linia portierei mergand pe dedesubtul lor.Scaunele din fata au fost modificate pentru a permite rabatarea, iar in spate a fost montat servomecanismul care ridica capota mobila, de panza impermeabila. Nu au fost facute modificari la botul masinii, care a ramas cel standard, cu o mica adaugire: doua randuri de proiectoare pe spoiler. Interiorul a fost tunat, cel putin la culoare, adaugandu-se un ecarn tactul in dreapta soferului pentru navigatia GPS si monitorul conectat la camerele de marsarier.
Nu se produce in serie
Din nefericire, loganul decapotabil a fost facut doar ca si concept-car, pentru ca nu va fi vazut prea curand pe soselele Romaniei. Pentru punerea in circulatie a unui automobil cu modificari functionale, este necesar avizul Registrului Auto Roman, iar specialistii firmei bucurestene de tuning au vrut doar sa demonstreze ca se poate, nu sa-l comercializeze.
Mutarea urmatoare apartine insa uzinei de la Mioveni, care ar putea anliza modificarile facute si ar putea realiza un studiu de fezabilitate, pentru a vedea daca o asemenea modificare de serie ar renta din punct de vedere comercial.
(M.N.)