Primarul general Sorin Oprescu a participat la lansarea proiectului Registrul Electronic National al Nomenclaturilor Stradale. Documentul va pune in ordine proprietatile din Bucuresti si din tara si va ajuta la scurtarea timpului de interventie a salvarilor si pompierilor, deoarece nu vor mai exista strazi cu acelasi nume sau acelasi numar.
„Este nevoie de un astfel de registru, ca noi ne lovim de toate lucrurile acestea. Era cazul dupa 20 de ani sa incepem sa intram intr-o ordine de drept a strazilor si a numerelor. Asta inseamna consfiintirea proprietatii atunci cand este cazul, asta inseamna ca poti sa gasesti la adresa cetateanul, asta inseamna economie de timp si bani si o civilizatie la nivelul anilor pe care ii traim. S-a mentinut aceasta dezordine intentionata in sensul ca in perioade din acestea de nebunie generala, cand nu se respecta niciun fel de regula, fiecare si-a desenat cum a vrut proprietatea lui! Uite ca nu se mai poate! Administratia este usurata, pentru ca stie ca acolo, la adresa respectiva, unii au decedat, altii s-au nascut, acolo traiesc de 10 ani sau mostenesc o parte din proprietate”, ne-a declarat primarul general Sorin Oprescu.
De altfel, timpul pentru interventia in caz de urgenta a pompierilor sau a ambulantei se va scurta, deoarece vor avea in timp real informatii despre adresa la care trebuie sa ajunga.
„Orice implicata in asigurarea urgentei in momentul in care apare prima urgenta isi pune prima intrebare: unde este? Sigur ca nu totdeauna se ajunge usor la aceste urgente, de cele mai multe ori pentru ca nu putem gasi in timp real adresa pe care o cautam. De aceea, pentru noi, un astfel de registru este un lucru extraordinar, trebuie sa tinem cont ca la noi este vorba de viata omului”, a declarat Alis Grasu, sefa de la Ambulanta Bucuresti.
Realizarea Registrului Electronic National al Nomenclaturilor Stradale, de catre Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara, trebuie facuta in 20 de luni, iar o parte din banii necesari realizarii vin din fonduri europene.