Pasajul Basarab din Capitala este una dintre realizarile bifate de primarul general Sorin Oprescu in cadrul bilantului dupa patru ani de mandat, prezentat astazi.
Despre acest proiect, edilul-sef a spus ca este cea mai complexa lucrare de infrastructura din ultimii 20 de ani. „As vrea sa fac doar urmatoarele precizari: la inceputul mandatului meu, aceasta lucrare, ca si multe altele, era aproape blocata, nu erau terminate exproprierile, erau multe litigii, lucrarile stagnau, consortiul castigator era la limita de a cere penalizari pentru ca autoritatea locala nu isi indeplinea obligatiile contractuale, platile nu se puteau face, proiectul de executie avea multe elemente incomplete etc.; volumul fizic de lucrari executate era de 12-15%; practic, existau sase stalpi si o parte din tablierul de beton (…) Dupa unii, n-a fost bine ca l-am terminat, am fost acuzat ca a fost o lucrare faraonica, ce a costat foarte mult”, a explicat primarul general Sorin Oprescu.
Edilul-sef a rezolvat in trei ani deficientele, iar bucurestenii au putut circula pe pasajul Basarab din iunie 2011. Beneficiile acestei mari investitii sunt evidente, fiind o noua conexiune care intensifica dezvoltarea orasului in zona nord-vest si fluidizeaza traficul rutier in aproape 40% din Bucuresti (zona nord, zona vest, zona Garii de Nord si are un impact important pe zona centrala), componenta esentiala a inchiderii inelului principal rutier al Capitalei.
Pasajul Basarab a fost deschis in 19 iunie 2011. Are 1,9 kilometri si este cel mai lat pod hobant urban din Europa. Acesta face legatura rutiera si de tramvai intre Bulevardul Nicolae Titulescu – Soseaua Orhideelor – Podul Grozavesti – Bulevardul Vasile Milea, respectiv Soseaua Grozavesti, intregindu-se astfel inelul principal de circulatie al Municipiului Bucuresti in partea de nord-vest. Proiectul cuprinde doua traversari majore de obstacole, a raului Dambovita peste podul existent largit si a caii ferate in zona Garii de Nord.
Pasajul Pipera, deschis in aceasta luna
Supralargirea Soselei Pipera si pasajul denivelat peste Barbu Vacarescu sunt alte prioritati ale edilului-sef. „Prin realizarea proiectului se descongestioneaza traficul din doua intersectii foarte aglomerate, respectiv Barbu Vacarescu cu Soseaua Pipera si Sos. Pipera cu Calea Floreasca. Se estimeaza ca Pasajul Pipera va fi tranzitat zilnic de circa 40.000 de masini. Termenul de finalizare este aprilie 2012”, a mai spus Sorin Oprescu.