Pe langa neputinta autoritatilor de a salva victimele de la Siutghiol, tot mai multe voci il indica pe pilotul Petru Catuneanu drept persoana care ar fi generat producerea tragediei.
In raportul comisiei de ancheta apar marturii despre teribilismul pilotului care “facea valuri”, la propriu, iar informatiile au fost confirmate de alti locuitori ai zonei
Adevarate controverse s-au iscat in mediile virtuale, pe forumuri si retele sociale, dupa accidentul de elicopter de la Siutghiol, in urma caruia patru persoane si-au pierdut viata. Pe langa criticile indreptate impotriva serviciilor de urgenta incapabile sa reactioneze eficient in situatia de criza in care au fost implicati, printr-o ironie a sortii, chiar colegii lor, locuitorii din apropierea Siutghiolului trag un semnal de alarma asupra indisciplinei pilotilor de elicopter. Oamenii considera ca aceasta ar fi putut fi cauza prabusirii aparatului in lac, pe o vreme buna, cu vizibilitate la 6 kilometri si in lipsa unor defectiuni tehnice ale elicopterului.
Pilotii aproape atingeau pamantul cu elicea
Virgil Tanase locuieste chiar in apropierea lacului si a vazut zburand, de nenumarate ori, chiar elicopterul groazei, dar si alte aparate civile. Impresia care si-a facut-o nu este nici pe departe favorabila pilotilor. Acestia obisnuiau mereu sa faca exercitii riscante, povesteste martorul.
“Eu locuiesc in Constanta pe malul lacului Siutghiol, pe partea opusa unde s-a prabusit elicopterul, intr-o zona putin locuita. Pe mine si pe sotia mea nu ne-a mirat stirea cu prabusirea elicopterului. Acest elicopter trecea zilnic pe linga casa noastra de vreo 7-8 ori, casa fiind amplasata pe directia aeroportul Kogalniceanu – orasul Constanta. Zvonurile ca acel elicopter avea putin peste 100 de ore de zbor sunt false. De peste 1 an il vedeam si auzeam zilnic de multe ori. Mai mult decat atat, la aproximativ 200 m de casa noastra, pe camp, pilotul/pilotii veneau zilnic sa faca fel de fel de exercitii, dupa parerea mea foarte riscante la doar cativa metri de sol. Cel mai periculos exercitiu era sa aduca elicopterul la cativa metri de sol zburand la punct fix si deodata ridicau coada elicopterului periculos de mult pana aproape aveam impresia ca vor atinge cu elicea pamantul din fata elicopterului. Exercitiile durau pana la 10 minute zilnic si erau de tot felul. De multe ori plecau pe lac la o altitudine de doar cativa metri de luciul apei. Dupa ce am auzit de la martorii care l-au vazut prabusindu-se, pilotul ar fi facut exact aceasi manevra foarte aproape de luciul apei, atingand apa cu elicea. Totul a fost un exces de zel al echipajului. Am verificat si camera de supraveghere indreptata spre locul prabusirii dar fiind destul de departe nu am vazut sa surprinda prabusirea elicopterului. Camera are o rezolutie de 800 linii si nu stiu daca s-ar putea prelucra ceva din imagini. As vrea ca lumea sa stie aceste amanunte inclusiv anchetatorii.Dumnezeu sa-i ierte !”
“Se apropia mult de apa”
De aceeasi parere este si Camelia “Eu stiu elicopterul, pana sa il ia SMURD, facea vara plimbari pe malul marii. Mi-a atras atentia manevrele de a se apropia mult de apa si inca ceva: statea mult pe loc intr un punct fix, momente in care motoarele se auzeau asurzitor. O data chiar mi-am schimbat locul de pe nisip pentru ca nu stiam de ce vibreaza tot.”
“Ca si former commercial pilot sunt 100% convins ca acesta este adevarul dezvaluit de D-nul Virgil Tanase in acest articol; Cind eram pilot in aviatie-n Ro., era o vorba din pilotii mai batrini si cu f. multa experienta de zbor: cum ca-n aviatie mor doar „asii si prostii”, si iata ce bine se spunea …!” a scris, dupa cum se recomanda, fostul pilot Cezar Puica
“Bine, am inteles care a fost cauza prabusirii elicopterului: bravura pilotului, jocul cu moartea! Intrebarea la care tre` sa raspunda insa Raed Arafat este de ce nu s-a putut interveni in mod rapid pentru salvarea oamenilor ? De ce serviciile SMURD, finantate din banii nostri, nu reusesc sa salveze victimele unor asemenea accidente?” a spus Mihail Grigorescu.
(M.N.)