TEMERARI. Doisprezece voluntari se vor imbarca alaturi de Dominique pe „Abora III” INGENIOSI. Indienii bolivieni l-au ajutat pe Dominique sa construiasca o barca spatioasa si rezistenta Curaj. Dominique Gorlitz vrea sa traverseze Atlanticul cu o barca lunga de 12,5 metri, din trestie si eucalipt Alina Creanga Germanul Dominique Gorlitz intentioneaza sa demonstreze ca oamenii de acum 14.000 de ani calatoreau cu usurinta pe apa dintr-o parte in alta a lumii. Barbatul crede ca urmele de tutun si cocaina descoperite in mormantul faraonului Ramses al II-lea dovedesc faptul ca supusii sai obisnuiau sa stabileasca contacte cu locuitorii din Lumea Noua. Gorlitz mai pretinde si ca picturile rupestre din Spania ilustreaza cunostintele foarte bune despre curentii marini ale oamenilor din vechime. Pentru a putea porni in expeditie in luna iulie, asa cum a planificat, Dominique a avut nevoie de ajutorul a 25 de voluntari, cunoscatori ai mestesugului construirii barcilor.
Ajutoarele germanului si-au bazat planurile pe desene africane vechi de peste 6.000 de ani. Cea mai mare parte a vasului (Abora III) a fost realizata de indieni din tribul bolivian Amyra si a fost mai apoi expediata la New Jersey. Aici, barca a fost imbunatatita si dotata cu echipament de navigatie modern, astfel incat Dominique si echipajul lui de 12 oameni sa poata infrunta cu brio capriciile oceanului.
Istoricii privesc insa cu scepticism teoria lui Gorlitz. „Cred ca exista 99,9 la suta sanse ca lucrurile sa nu fi stat deloc asa, ca oamenii din vechime sa nu fi traversat Atlanticul, pentru simplul fapt ca ne lipsesc dovezile in acest sens.”, spune Kenneth Feder, profesor de antropologie la Universitatea din Connecticut. „Si apoi, daca Gorlitz va reusi sa-si duca planul la bun sfarsit, ce va dovedi?”, a continuat istoricul. „Ca o barca boliviana poate trece Atlanticul? Sa fim seriosi”. In ciuda piedicilor, germanul isi vede nestingherit de treaba, iar in momentul de fata se straduieste sa adune mai mult de 558.000 de euro pentru a-si finanta expeditia. Desi nu are licenta de navigator, Gorlitz insusi se va afla la carma vasului. „Cred ca intre navigat si kung-fu exista o serie de asemanari, iar cea mai importanta este asta: cu cat stii mai putin, cu atat mai bine”, este de parere barbatul. In calatorie, el va fi insotit si de proiectantul barcii, care, pentru a porni pe ocean, a trebuit sa isi invinga teama de apa, mai ales ca nu stie sa inoate.