OFERTA. Rusii pot alege intre blanuri scumpe, telefoane cu diamante, de un milion de euro, si Mercedesuri cu cristale Swarowski, de 350.000 de euro Opulenta. Cel mai bine se vand blanurile, bijuteriile cu pietre pretioase si obiectele incrustate cu diamante Magda Ursu Rusii se pregatesc sa sarbatoreasca Anul Nou in stil mare. Suma cheltuita de ei pentru a le cumpara cadouri celor dragi a fost estimata la doua miliarde de dolari de catre creatorul Rajesh Gandhi, patronul casei de bijuterii Choron Diamond, una dintre cele mai prospere afaceri din fostul imperiu tarist. Omul de afaceri de origine indiana spune ca 30% din profitul anual al firmei sale este incasat, in perioada Anului Nou, cand rusii fac cadouri cu ocazia „bradului de Anul Nou” o traditie ramasa de pe vremea regimului stalinist. Mai mult, profitul anual adus de cumparatorii rusi se ridica la aproximativ cinci miliarde de euro. Potrivit unui studiu, majoritatea rusilor aleg sa ofere cadou o bijuterie, desi la mare cautare sunt si parfumurile scumpe, vacantele exotice, telefoanele mobile, blanurile si masinile. La capitolul bijuterii, pretentiile clientilor rusi au crescut in ultimii ani direct proportional cu sumele cheltuite. Nimic nu este suficient de bun pentru ei, motiv pentru care aleg doar metalele si pietrele pretioase lucrate de case de renume. De altfel, in Rusia exista, pe langa pasiunea pentru bijuterii, si o traditie inceputa dupa cel de-al II-lea Razboi Mondial. La acel moment, in Rusia si-au deschis case de bijuterii numerosi designeri de renume precum Georg Jensen si Kokichi Mikimoto, iar bijuteriile disponibile pe piata din Rusia au devenit adevarate opere de arta, cautate in intreaga lume.