Facebook Inc. planuieste sa introduca spoturile publicitare similare celor difuzate de televiziuni, o strategie care ar urma sa aduca retelei de socializare venituri de aproximativ 2,5 milioane de dolari pe zi, potrivit unor surse apropiate companiei.
Cea mai mare retea de socializare din lume, care are in prezent 1,15 miliarde de utilizatori, incearca sa sparga monopolul detinut de retelele de televiziune in privinta bugetelor din publicitate.
Astfel, incepand din acest an, pe Facebook ar urma sa apara spoturi publicitare cu o durata de 15 secunde, similare celor difuzate la TV.
Aceasta strategie va aduce retelei de socializare venituri de aproximativ 2,5 milioane de dolari pe zi, potrivit unor surse apropiate companiei.
Facebook vrea sa isi creasca veniturile avand in vedere milioanele de utilizatori care viziteaza acest site zilnic, inclusiv in timpul orelor de prime-time (20.00 si 23.00).
Totodata, in ultimul trimestru, 61% din membrii Facebook au intrat pe aceasta retea de socializare zilnic, numarul acestora fiind in crestere.
„In fiecare seara, intre 88 si 100 de milioane de persoane utilizeaza Facebook in timpul orelor de prime-time, numai in SUA”, a declarat Sheryl Sandberg, Chief Operating Officer la Facebook.
Elisabeth Diana, un purtator de cuvant al companiei, a refuzat sa comenteze noua strategie de publicitate a Facebook.
Reteaua de socializare le permite deja advertiserilor sa incarce spoturi video pe conturile lor de Facebook, insa noul serviciu le va permite acestora sa posteze clipurile publicitare direct pe paginile de Facebook ale utilizatorilor, potrivit surselor citate.
In acelasi timp, 15 secunde este si durata spoturilor video care pot fi postate, incepand de luna trecuta, pe Instagram, un serviciu al Facebook pe care pot fi distribuite fotografii.
Astfel, spoturile publicitare vor fi familiare utilizatorilor serviciilor furnizate in prezent de Facebook.
Strategia Facebook prevede faptul ca, initial, spoturile publicitare vor putea fi difuzate pe perioada unei zile si vor putea fi targetate in functie de varsta si genul utilizatorilor carora le sunt adresate, potrivit surselor citate.
Totusi, membrii Facebook nu vor vedea un astfel de spot publicitar de mai mult de trei ori intr-o zi.
In functie de audienta la care un advertiser planuieste sa ajunga, preturile acestor spoturi publicitare vor varia intre 1 milion de dolari si 2,5 milioane de dolari pe zi, conform surselor citate.
Mark Zuckerberg, Chief Executive Officer al Facebook, care se ocupa de aceasta strategie alaturi de Carolyn Everson, expertul in marketing al companiei, a amanat de doua ori data punerii in aplicare a acestei strategii.
Saptamana trecuta, Zuckerberg a declarat ca este „sensibil” la modul in care utilizatorii Facebook reactioneaza in general la publicitatea de pe acest site.
Astfel, Zuckerberg vrea sa se asigure ca utilizatorii retelei de socializare nu vor fi afectati de introducerea acestor spoturi publicitare.
R.N.