Lupta din campania electorala intre candidati nu s-a dat numai la televiziuni si in aparitii publice, ci si pe Facebook. Dintre cei doi candidati ramasi in cursa, Victor Ponta are cea mai populara pagina de Facebook.
Pagina lui Victor Ponta a atins pragul de 700.000 de fani, dupa o crestere constanta si o activitate timp de mai multi ani.
Pagina lui Klaus Iohannis, in schimb, aparuta inainte de campania electorala a crescut foarte rapid si artificial. Potrivit site-ului stiripesurse.ro, echipa de campanie a lui Klaus Iohannis a alocat un buget imens, doar pentru promovarea online: 900.000 de euro strict pentru aceasta zona.
Modul suspect in care pagina candidatulul PDL-PNL a crescut in ceea ce priveste numarul de Like-uri este demonstrat de statistici. Potrivit platformei de monitorizare Facebrands, daca saptamanile trecute au existat zile in care pagina lui Iohannis a crescut cu 1.000 de Like-uri pe zi sau chiar mai putin, pe 15 noimebrie aceasta a inregistrat un spor imposibil de peste 56.000!
De asemenea, conform monitorizarii furnizate de site-ul Social Bakers, pagina lui Iohannis avea, in luna septembrie, 8.293 de noi fani din Turcia. Potrivit aceleiasi platforme, pagina sa a mai inregistrat o crestere de 83.000 de fani cu nationalitate necunoscuta. Explicatia? Aceasta crestere nu se explica prin zeci de mii de utilizatori din tari straine, care poate nici nu au auzit de Romania, ci exista exista companii specializate care vand fani “la kilogram”, din Turcia sau Bangladesh, la preturi extrem de mici, chiar si de cateva zeci de euro pentru mia de like-uri.
Strategia de „cumparare de Like-uri” pentru a parea mai popular ca in realitate nu este noua in politica romaneasca. Romaniatv.net a publicat, in campania electorala pentru alegerile locale din 2012, dovezi ca Silviu Prigoana si-a cumparat cateva zeci de mii de fani din Bangladesh. Recent, un alt politician, Catalin Predoiu, a fost prins cu mana in borcanul cu like-uri turcesti. Acesta s-a aparat spunand ca inamicii sai politici i-au facut un cadou otravit.
R.O.