Solutie. Ca sa-i linisteasca pe cei care vor o masina second-hand de import, ministrul Vosganian va infiinta un ghiseu unde vor putea sa reclame marimea taxei Pe invers. Ministrul Varujan Vosganian nu considera discriminatorie taxarea masinilor second-hand de import Arpad Dobre Consiliul ministrilor pentru Economie si Finante din UE sustine eliminarea progresiva a taxei de inmatriculare auto, pe durata a 5-10 ani. In plus, autoritatile de la Bruxelles vor sa instituie un sistem de restituire a taxei de inregistrare pentru autoturisme, precum si o corelare a taxei anuale de circulatie cu emisiile de CO2. Toate acestea par a nu-l perturba pe ministrul Varujan Vosganian, sustinator fervent, alaturi de premierul Tariceanu, a suprataxarii masinilor second-hand de import.
Reamintim ca, recent, ministrul Vosganian incerca sa convinga, cu pixul in mana, poporul, desenand diverse curbe si grafice. El a avansat un prim argument bizar: masinile second-hand de import polueaza, dar la cele cu motor Euro 4 mai vechi de 4 ani taxa se va reduce la jumatate, iar la cele cu Euro 5 se va elimina. Incorect! Nu exista autoturism produs in serie cu motor Euro 5 si nici masina cu motor Euro 4 mai veche de 2 ani si cinci luni. Alt argument bizar: masinile Euro 4 noi vor suporta o taxa mai mare decat cele vechi de 5 ani, deoarece primele vor polua mai multa vreme, adica circa 15 ani. Incorect din nou! Cele vechi de cinci ani si care ar mai circula doar inca 10 ani au motor Euro 3, elimina in atmosfera o cantitate dubla de monoxid de carbon fata de Euro 4.
Ministrul Varujan Vosganian a declarat marti ca, in pofida criticilor UE cum ca taxa ar fi discriminatorie, Romania a respectat solicitarile Comisiei Europene. Contrazicandu-se, el a spus ca, de fapt, tara noastra face eforturi sa se adapteze la cerintele Uniunii in acest domeniu. Ministrul sustine ca pozitia Romaniei difera intr-un singur punct: taxarea brandurilor auto romanesti produse in strainatate, apoi importate. Concret, Vosganian spune ca un Logan produs afara si adus in tara va fi taxat la fel ca si unul produs in Romania, lucru cu care UE n-ar fi de acord.
Vosganian spune ca masinile second-hand fabricate in Romania au avut deja o taxa de prima inmatriculare cand au fost cumparate, iar la revanzare nu se mai taxeaza. In schimb, cele second-hand de import se taxeaza pentru ca nu s-a intamplat pana acum pe spatiul fiscal romanesc. Potrivit ministrului, cei nemultumiti de nivelul taxei vor avea in curand o institutie care le va colecta reclamatiile.