CU MASURA. Premierul Tariceanu a anuntat ca taxa se va reduce, dar nu se va desfiinta Solutie. Statul va cere mult mai putin pentru taxa auto, ca sa scape de amenzile UE si mania electoratului Arpad Dobre Cei care nu si-au inmatriculat inca masinile rulate din import primesc o veste minunata de Sarbatori: reducerea pana la 10% a taxei auto. Premierul Calin Popescu Tariceanu a anuntat ca aceasta taxa va fi redusa proportional cu vechimea masinii. Guvernul are in vedere restituirea banilor, dar nu a taxei, ci a valorii reziduale a acesteia. Banii se vor restitui doar celor care vor revinde masina unui cetatean al unui stat membru UE si nu acelora care au platit taxa pana la aceasta data.
Premierul Tariceanu a declarat ca guvernul intentioneaza sa modifice taxa auto astfel incat valoarea acesteia sa se reduca pe masura ce varsta autovehiculului creste. In plus, calculul taxei ar putea fi aplicat masinilor cu o vechime de pana la 20 de ani. In cazul acestor masini, taxa s-ar putea reduce cu pana la 90% din cuantumul ce va fi stabilit prin ordonanta de urgenta. Guvernantii mai au timp pentru redactarea si adoptarea acestui act normativ doar pana in februarie 2008. In caz contrar, UE ar putea dicta sanctiuni pentru Romania, mergand pana la amenzi de zeci de milioane de euro. Astfel s-a procedat si in cazul Ungariei, care a fost penalizata cu peste 45 de milioane de euro (bani care au fost platiti de contribuabili) si obligata sa restituie cetatenilor sai banii (de la buget, adica tot de la contribuabili).
Taxa de prima inmatriculare se calculeaza in prezent in functie de vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc (Smart Fortwo, de exemplu), dotate cu euro 4. Taxa ajunge la peste 8.500 de euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, non-euro si cu o capacitate cilindrica de 3.000 cmc.