A infrant! Desi Romania ar putea fi penalizata de UE, ministrul Vosganian vrea sa mearga la Bruxelles cu o noua grila de suprataxare a masinilor second-hand de import Ras-plata. Autoritatile vor sa injumatateasca taxele de inmatriculare mici si sa le majoreze pe cele mari Arpad Dobre Asa cum a publicat recent ziarul CANCAN, perseverenta ministrului Vosganian, dublata doar de o vaga cunoastere a problemei, a „nascut” o noua grila de suprataxare a masinilor second-hand din import. Se pare ca ministrul uita, sau nu ia in seama, avertismentele UE privind caracterul discriminatoriu al acestor taxe, efectul fiind o posibila penalizare, in bani, a Romaniei, de catre autoritatile de la Bruxelles. Bani pe care tot noi, contribuabilii, ii vom plati pentru o decizie a unor autoritati care nu vor mai fi la putere la vremea respectiva.
Iata care vor fi noile taxe, daca UE le va accepta: la Euro 4, pentru masinile cu motorizari de 1.400 cmc si vechime de 1-2 ani, taxa scade de la 284 la 195 de euro, iar la o vechime de 4-5 ani (in realitate, nu exista o masina produsa in serie cu motor Euro 4 mai veche de 2 ani), de la 299 la 155 de euro. la Euro 4, cu motor de peste 3.000 cmc si 1-2 ani vechime taxa e de 2.790 de euro (4.051 euro in prezent) si de 2.220 de euro (4.276 de euro in prezent) la o vechime de 4-5 ani (nici din acestea nu exista inca). la Euro 3, cu motor de 1.400 cmc si vechime de 1-2 ani – 911 euro (945 de euro in prezent) si 725 de euro (998 euro actualmente) la o vechime 4-5 ani. Pentru motoare de peste 3.000 cmc si vechime de 1-2 ani, taxa este majorata la 5.582 de euro (5.265 de euro in prezent) si „scade” la 4.441 de euro (5.659 de euro in prezent) la o vechime 4-5 ani.
Culmea, la masinile mai poluante se percep taxe mai mici decat la Euro 3. Astfel, la un autoturism non-euro cu vechime de peste 15 ani, taxa scade la circa 2.200 de euro (de la peste 4.000 in prezent), iar daca masina are peste 20 de ani, taxa ar fi de aproape 1.200 de euro, (peste 4.000 in prezent).
Daca Suprataxa Vosganian va fi acceptata de UE, cei care au bani doar pentru masini second-hand de import cu motor Euro 2 sau 1 vor renunta cu siguranta la ele. La cele cu motor de 1,6 litri si vechime de 6-7 ani, taxa va fi de peste 3.000 de euro (nici masina nu costa atat!) si, la aceeasi vechime, un autoturism cu motor de 2 litri va fi taxat cu aproape 4.100 de euro.