Bucurestiul va avea in anul 2035 autostrada suspendata, o linie extinsa de metrou, mai multe spatii verzi pentru promenada, dar si un inel de circulatie cu tunele subterane de doi kilometri lungime. Capitala Romaniei se va uni cu Ploiestiul, prin dezvoltarea zonei metropolitane, dar si cu o parte din judetele Giurgiu si Calarasi.
Dupa intalnirea cu oamenii de afaceri, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat ca va fi greu de realizat Conceptul Strategic Bucuresti 2035 cu o „legislatie schioapa”. Primul pas este insa Planul Urbanistic General, care va fi discutat in Consiliul General in cel mult doua luni. Pana atunci, planurile de dezvoltare a Capitalei cuprind unirea a sapte gari din Bucuresti printr-o linie de metrou si crearea Inelului Median de Circulatie. Acesta va avea 13,5 kilometri si va taia Bucurestiul in doua, traversand Parcul Herastrau prin doua tunele. Nici autostrada suspendata nu va ramane pe hartie, va fi reamenajat si cheiul Dambovitei ca o zona in special pietonala, iar in centru va exista o megaparcare. Centrul Istoric nu va fi nici el uitat, acesta urmand sa reprezinte principala atractie turistica pentru Bucuresti, dupa ce va fi restaurat. „Cu totii ne dorim o capitala sustenabila, bine gandita pe termen lung, impachetand progresul si modernitatea intr-un context de planificare lucida si inteligenta”, a declarat primarul Capitalei, Sorin Oprescu. Proiectul autostrazii, amanat de consilieri Consilierii generali au respins ieri proiectul de hotarare care priveste Inelul Median al Capitalei, pe motiv ca au primit prea tarziu datele tehnice ale studiului de fezabilitate. Din aceasta cauza, aprobarea documentului a fost amanata pentru o sedinta urmatoare, dupa ce va fi studiat de consilierii generali. Viitor. Autostrada suspendata ar putea fi construita de chinezi, iar aceasta va avea doua tuneluri de doi kilometri pe sub parcul Herastrau