Oficial, metroul bucurestean este sigur, chiar daca, miercuri seara, peste 200 de calatori au tras o spaima teribila, dupa ce vagonul unui tren a sarit de pe sine in tunelul dintre statiile Timpuri Noi si Piata Unirii. Neoficial insa, adica... pe surse, nu numai garniturile de metrou au probleme, dar si calea de fier de sub pamant, care n-a mai "vazut" reparatii serioase de pe vremea lui Ceausescu. Altfel spus, de cand a fost inaugurata.
Nu mai putin de 500.000 de bucuresteni circula zilnic cu metroul, asa ca incidentul de acum doua seri, cand un tren a ramas blocat in subteran, iar oamenii s-au trezit nevoiti sa o ia la picior prin tunelul intunecat, i-a bagat in sperieti pe locuitorii Capitalei. „S-a creat doar panica! Am evacuat aproximativ 200 de persoane, iar o singura persoana a primit ingrijiri pentru ca facuse un atac de panica”, ne-a explicat Anca Onofrei, purtator de cuvant al ISU. Si oficialii Metrorex incearca sa ne linisteasca. E drept, metroul „inghite” anual in jur de 70 de milioane de euro, bani investiti in garnituri noi, in reperatii, dar si in extinderea retelei. „A deraiat o osie a penultimului vagon, nu a stricat nicio sina, s-a rupt doar un capsator pentru curent. Mult a durat interventia de repunere a trenului, aproximativ doua ore. Vagonul, care era vechi de aproximativ 20 de ani, de-abia iesise din mentenanta”, ne-a declarat Gabriel Sburlan, director Exploatare al Metrorex. Ieri, vagonul a fost dus la depoul Militari pentru a fi analizat de catre o Comisie formata din reprezentantii Organismului de Investigare Feroviar Roman, Metrorex si Alstom, firma de mentenanta, pentru a vedea exact ce s-a intamplat. „Inca nu stim daca trenul a fost de vina”, a mai spus directorul. La randul lui, liderul sindical Ion Radoi ne-a explicat: „Se pare ca nu sina era de vina, ci un boghiu (n.r. ? sistemul care leaga doua vagoane). De asemenea, trenul a fost scos din revizie acum doua zile”. Mai multe persoane care au lucrat in cadrul Metrorex au declarat insa pentru CANCAN: „Exista o problema la calea de rulare, pentru ca aceasta trebuie retehnologizata. In aceeasi situatie sunt si tunelele. Acestea trebuie sa intre in reparatii capitale, pentru ca durata de viata a lor si a sinelor este expirata. Acest lucru nu s-a mai intamplat din vremea lui Ceausescu, iar pana in prezent s-au facut doar reparatii minore, in zonele in care s-au inregistrat probleme mai grave”.