SCANDALOS. Pe biserica era scris „New Collection” (Noua colectie) MOBILIZARE. Pe strada Blanari a fost agitatie mare cateva ore, iar producatorii s-au urcat chiar si pe biserica Blasfemie. Producatorul auto a filmat fara sa ceara acordul parintelui paroh Gilda Diaconu Biserica „Sf. Nicolae” din centrul istoric al Bucurestiului a fost ieri scena unui eveniment scandalos. Compania japoneza Honda a turnat un spot publicitar care scoate in evidenta evolutia masinii din 1983 pana in prezent si a ales strada Blanari datorita contrastului dintre cladiri. Reclama a fost filmata atat in fata bisericii, cat si in dreptul sediului modern al Universitatii Spiru Haret. Mai grav este ca reprezentantii companiei nu au cerut acordul bisericii pentru a filma, ba mai mult, s-au apucat sa-i acopere cu afise negre pe Sfintii Apostoli Petru si Pavel, care flancheaza biserica, la intrare, pentru ca nu doreau sa intre in cadru. Au adus chiar si manechine din plastic, goale, spre disperarea reprezentantilor bisericii si ai enoriasilor. „Am innebunit cand am vazut asta dimineata si le-am cerut sa le ia imediat de acolo”, ne-a povestit parintele paroh Petre Grigore. „Au vrut chiar sa ne taie si un copac din curte, dar nu i-am lasat si pana la urma au taiat doar cateva crengi”, a declarat parintele. Pregatirile au inceput la 05.00, iar la 09.00 au fost intrerupte de reprezentantii bisericii. Din fericirie, slujba nu a fost afectata de filmari. Alina Teodorescu, de la Honda Trading Romania, a explicat ca spotul nu a fost filmat pentru Romania si a refuzat sa dea alte detalii.