Din raportul preliminar intocmit de comisia intrunita in cadrul RATB pentru stabilirea cauzelor producerii evenimentului de circulatie din data de 18.07.2012, ora 12:27, la intersectia Calea Rahovei/Strada Sebastian, s-a concluzionat ca vatmanul ar fi vinovat.
„Intrucat conducatorul tramvaiului cu numarul 136 din linia 41, care se retragea la Depoul Alexandria, nu a urmarit ca toate boghiurile sa urmeze traseul stabilit, fapt care a dus la agravarea urmarilor evenimentului, s-a constatat ca acesta nu a respectat prevederile Regulamentului de Exploatare RATB, care stipuleaza la articolul 120 ca la trecerea peste macazuri si incrucisari, conducatorul de tramvai va circula cu deosebita prudenta conducand cu atentie sporita, cu viteza redusa si urmarind ca toate boghiurile sa efectueze traseul stabilit. Supravegherea se face prin oglinzile retrovizoare. De asemenea, conducatorul tramvaiului cu numarul 204 din linia 41, care se indrepta spre Depoul Alexandria, a fost gasit la o distanta de peste 5 m fata de patina de actionare a macazului electric, astfel constatandu-se ca nu a respectat prevederile articolului 126 din Regulamentul de Exploatare RATB: Conducatorului de tramvai ii este interzis sa intre pe patina de actionare a macazului electric daca intre acesta si macaz se afla un alt tramvai, sau daca tramvaiul din fata nu a trecut complet peste macaz. Este obligat sa opreasca tramvaiul la o distanta de minim 5 m fata de patina de actionare a macazului”, se arata in rapot.
In concluzie, conducatorul tramvaiului cu numarul 204 din linia 41 a dat o comanda gresita, deoarece in loc sa opreasca tramvaiul cu 5 m inainte de patina de actionare, a depasit-o cu peste 5 metri, spun reprezentatii RATB.
In urma efectuarii expertizei tehnice asupra macazului, s-a constatat ca acesta era in buna stare de functionare, revizia tehnica fiind facuta in noaptea de 17/18.07.2012.
In prezent, investigatiile sunt in curs de derulare, cele doua tramvaie fiind sigilate de catre organele de investigatie, in Depoul Alexandria. In momentul in care se va primi acceptul de la organele de cercetare, se vor descarca datele inregistrate in computerele de bord ale tramvaielor 306, din linia 32, si 136, din linia 41. De asemenea, se vor descarca si datele din computerul de bord al tramvaiului 204 din linia 41.