Desi lucreaza cu o tehnologie din 1950, fabrica RATB a reusit sa produca primul tramvai romanesc omologat, cu panta inclinata, pus in circulatie pe linia 21.
Muncitorii de la fabrica de tramvaie au pastrat chipul dictatorului in atelierul de strungarie alaturi de fetele dintr-un calendar erotic. Fabrica RATB construieste inca din 1909 tramvaie romanesti de serie. In anii comunismului se produceau 36 de tramvaie pe luna, din care jumatate pentru export. Dupa 1989, fabrica s-a ocupat doar de reparatii si de reconditionarea pieselor de muzeu, cum ar fi vagonul de peste o suta de ani din vremea ultimului kaiser austriac. In fabrica inca domneste atmosfera din „Epoca de Aur”. Pe un perete de la strungaria grea se afla portretul lui „Nea Nicu”, lasat acolo asa, de „dragul vremurilor de altadata”. Pe un zid alaturat, de pe cenusiul murdar, isi arata zambetul imbietor fete dezbracate, pe post de luni ale anului. „Ne mai coloreaza ziua”, s-a scuzat nea Aurel, cel mai vechi muncitor al fabricii RATB, care are un mare of: ca importam tramvaie din Germania. „De ce sa le dam bani nemtilor, cand noi le facem mai bune si mai ieftine?”, se intreaba nea Aurel. Pentru a produce in serie tramvaie, fabrica ar avea nevoie de 14 milioane de euro pentru retehnologizare.