TRAGEDIE. Noua persoane au murit la prabusirea avionului IL-18 din Muntii Retezat SANSA. Comandorul Marian Mitrica a scapat cu viata dintr-un ciudat accident aviatic Secrete. Incidentul aviatic readuce in atentia publica un alt accident misterios soldat cu prabusirea unui avion in zona muntilor Retezat Oana Costea, Mihai Bacalu Dupa cele cateva declaratii facute atat de pilotul MIG-ului atins de obiecte zburatoare neidentificate, cat si ale comandantului Bazei 71 Aeriana Campia Turzii, accesul la alte date legate de accident incepe sa devina imposibil. Comandorul Marian Mitrica a intrat in „silenzio stampa”, iar orice alta informatie este de-acum in „mana” SRI-ului, institutie in posesia careia se afla inregistrarile camerelor de luat vederi de la bordul MIG-ului 21 Lancer. Cazul are, asadar, toate sansele sa fie „inmormantat”, asa cum avertiza inca de la inceput renumitul specialist ufolog clujean Adrian Patrut, presedinte al Societatii de Parapsihologie din Romania. In opinia sa, „Armata nu doreste sa faca afirmatii despre fenomene pe care nu si le poate explica, iar pilotul se va alege cu o mustrare si va fi… sfatuit sa nu mai faca declaratii pe acest subiect.”
Profesorul Patrut, care monitorizeaza toate fenomenele ciudate din zona, sustine ca accidentul de la Campia Turzii reprezinta o premiera mondiala de supravietuire dupa impact. „Contactul cu un obiect dur i-ar fi fost fatala”, este de parere profesorul. „Cel mai probabil este vorba despre un contact cu un plasmoid, un obiect zburator neidentificat cu aparenta translucida. Mai exact, sunt obiecte aflate in stare de materializare incipienta, care penetreaza alte obiecte” a precizat, pentru CANCAN, specialistul. Astfel de aparitii au mai fost raportate in zona, la Cluj si in localitatea Gearmata, iar ele abunda in deja cunoscuta Padurea Baciului. Profesorul clujean atrage atentia si asupra unui alt accident, ale carei cauze nu au fost vreodata elucidate: prabusirea unui avion, in august 1991, in muntii Retezat. „Ciudat, dar incepand cu 1992, armata a pus embargo pe orice raportare catre public a unor evenimente neconventionale”.
Avionul IL-18, care s-a prabusit in 1991 in Retezat, a cazut destul de departe de ruta normala, din cauza unei furtuni foarte puternice. Avionul s-a abatut de la culoarul de zbor si a fost pierdut de pe radar, asa suna varianta oficiala a accidentului. Dar conditiile meteorologice erau perfecte pentru zbor. Ion Hobana, cel mai cunoscut ufolog roman, presedinte al Asociatiei pentru Studiul Fenomenelor Aerospatiale Neidentificate, a lansat, inca de atunci, o ipoteza socanta: avionul din Retezat s-a prabusit din cauza unui OZN. „Anchetatorii mi-au spus ca ei considera ca accidentul s-a produs din cauza pierderii orientarii echipajului in timpul zborului. Potrivit teoriei mele, dezorientarea a fost produsa de un OZN”, afirma Hobana. O stranie coincidenta a facut ca in noaptea prabusirii avionului, la doi kilometri de locul accidentului, sapte persoane diferite sa povesteasca – fara sa stie despre accident – ca au vazut o formatiune asemanatoare unui OZN. Avionul Mig Lancer, „atacat” de OZN-uri – CANCAN, 10-11-2007 Satul OZN-urilor – CANCAN, 01-09-2007 Oltenii „pazesc” cerul de OZN-uri – CANCAN, 29-06-2007