Unul dintre primii si cei mai discreti dar si respectati patroni media din Romania post-decembrista, jurnalistul si omul de afaceri Mihai Carciog, s-a stins din viata in noaptea de sambata spre duminica, la Viena.
Nascut in 1940, la Bucuresti, Mihai Carciog a infiintat, in 1990, trustul „Expres”, din care faceau parte faimosul saptamanal „Expres”, dar si „Expres magazin” si „Expres International”. Ulterior, a scos pe piata celebrele publicatii „Infractorul” si „Infractoarea”, cu recorduri uriase la vanzari. A inventat brandul „Evenimentul zilei”, care la vremea aceea, vindea cat toata presa de astazi inmultit cu zece! Cei care i-au fost alaturi il descriu ca pe un vizionar si spun ca a facut primul milion de dolari doar din presa, reusind sa ramana si cel mai iubit patron media de la noi. Cornel Nistorescu, care i-a fost aproape inca din acele vremuri de inceput, spune despre Mihai Carciog : „Avea o forta de persuasiune cum rar mi-a fost dat sa intalnesc. Cu toti politicienii romani si straini, cu toate vedetele si cu toti jurnalistii provoca instantaneu o stare de prietenie. Cuvantul sau preferat despre relatia cu semenii era imprumutat de la Nichita Stanescu si se baza pe verbul „a prieteni”. Jurnalistul Horia Tabacu, povestea, recent, ca Mihai Carciog a fost un patron de presa care s-a comportat cu subalternii ca un prieten si care, desi ajunsese pe culmea succesului, nu si-a arogat niciun merit. „Din acest motiv mi se pare corect ca atunci cand tanjim, in primul rand dupa tineretea noastra, dupa sedintele cu domnul Cristoiu, dupa atmosfera din redactie, sa nu uitam ca toate acestea nu ar fi fost posibile daca un om nu baga serios mana in buzunar si nu avea curajul sa investeasca in presa, la modul real”, puncteaza Tabacu.