Compania de tigarete Philip Morris Romania (PM) se confrunta cu mari probleme de management, pierzand teren in fata principalului competitor, British American Tobaco (BAT), lucru sustinut si de surse din cadrul sindicatelor companiei. In ciuda acestui fapt, cantaretul A.G. Weinberger, care este sotul unei directoare din Philip Morris, e promovat in presa chiar de firma care asigura PR-ul pentru compania de tigari.
Sindicatele din cadrul Philip Morris spun ca pierderea terenului in fata BAT este cauzata de un management defectuos, acestea acuzand printre altele si anumite nepotisme din cadrul companiei. Daca in 2003 PM avea o cota de piata de 33%, iar BAT de 28%, in 2009 lucrurile s-au inversat complet. Astfel, in 2009 cota de piata a Philip Morris a fost de 28%, iar cea a British American Tobaco de 46%, diferenta fiind una uluitoare. Conducerea PM justifica cota de piata mica prin dezvoltarea pietei negre si a contrabandei cu tigari, insa lucrurile nu stau deloc asa. Nemultumirea si ingrijorarea angajatilor PM este justificata, daca tinem cont de cifrele prezentate mai sus. Nu acelasi lucru se poate spune si de Andreea Chiriac, directorul de Resurse umane de la Philp Morris, care este maritata cu vedeta de jazz A.G. Weinberger. Chiriac are grija ca sotul ei sa fie promovat puternic in mass-media chiar de catre Image, una dintre firmele cu care compania de tigari are contract pentru campanii de promovare, de responsabilizare sociala si combaterea fumatului juvenil etc. Image este platita cu 2.000 de euro pe luna, taxand insa fiecare proiect in parte, ocupandu-se si de promovarea lui A.G. Weinberger, sotul directoarei din cadrul PM. Nu se stie daca Image a taxat promovarea sotului Andreei Chiriac sau a inclus acest lucru ca un bonus la contractul pe care-l are cu firma. Cert este insa ca functia de director a ajutat-o pe Andreea Chiriac sa-si promoveze sotul. In timp ce cota de piata a companiei a scazut ingrijorator. Acesta nu e singurul scandal din cadrul companiei. In urma cu cativa ani a iesit la iveala faptul ca unii dintre cei angajati de PM sa faca promotie la tigari nu le mai distribuiau gratis, ci le vindeau prin diferite localuri la preturi minime, oprindu-si banii. Apoi se retrageau intr-o locatie unde jucau „sticluta” , un joc „pe dezbracate”, iar cel in dreptul caruia se oprea gatul sticlei trebuia sa intocmeasca rapoarte fictive. In urma unei anchete interne facuta atunci s-a descoperit o frauda de aproximativ 500.000 de euro. INTRA ACUM PE O PIATA DE 3 TRILIOANE DE DOLARI! POTI CASTIGA 3.000 DE DOLARI PE ZI