ADAPOST. Gara din Saveni este folosita acum doar de cativa locuitori, care s-au mutat in cladire pentru ca nu aveau un acoperis deasupra capului Parasita. Desi se numara printre statiile nou construite, cea din judetul Botosani nu a „vazut” prea multe vagoane de-a lungul celor mai mult de 15 ani de existenta Alexandra Ariciu Singura gara din tara care a fost construita cu mare fast, dar degeaba, este cea din judetul Botosani. Aflata pe calea ferata Dangeni- Saveni, gara a fost inaugurata pe 15 iulie 1991 si urma sa deserveasca pe cei peste opt mii de locuitori ai orasului Saveni, din nordul Moldovei. In acea perioada, populatia acestui oras de provincie a vazut in existenta unei gari o modalitate de a se face cunoscuta in restul tarii. Ghinionul a facut, insa, ca la scurt timp dupa inaugurare, din cauza unei greseli de proiectare, terasamentul sa cedeze. Chiar daca cei care au construit gara stiau ca in zona se produc frecvent alunecari de teren, constructorii au ignorat total acest lucru. Cum era si normal, problemele cu solul au facut din acest punct de atractie al orasului, un „obiectiv turistic” cu care localnicii nu se mai mandresc. Ei nici macar nu mai spera ca vor mai trece vreodata trenuri pe aici. Autoritatile locale din Saveni sustin ca de mai bine 15 ani nu se ocupa nimeni de soarta garii pentru ca a fost considerat un proiect ratat din start. „Greseala a fost a celor care au proiectat gara. Reprezentantii Regionalei Cai Ferate Iasi, de care apartine aceasta statie, au hotarat ca nu era suficient de profitabila pentru transportul de calatori si au decis sa o lase in paragina”, ne-a explicat Traian Romaniuc, edilul orasului Saveni. In prezent, jumatate din cladirea garii este locuinta unor familii nevoiase din oras. In scurt timp, insa, statia va fi scoasa la vanzare si isi va gasi o alta intrebuintare.