Zeci de poduri si pasaje din Bucuresti sunt un real pericol pentru cei care le traverseaza. Cele de la Lujerului, Unirii, Muncii sau Victoriei ar putea sa se prabuseasca oricand, sustin specialistii din cadrul Facultatii de Constructii, intrucat au fost realizate prost, iar reabilitarile facute dupa Revolutie au fost doar de fatada, pe vechile structuri de rezistenta.
Specialistii din cadrul Facultatii de Constructii din Bucuresti sustin ca pasajele din oras au fost construite in anii comunismului si, cum pe atunci totul se facea pe principiul „repede-nainte”, cimentul si alte materiale utilizate la ridicarea acestora nu au avut suficient timp pentru a se usca. In plus, multe dintre acestea nu au fost dotate cu casete de scurgere, astfel ca apele infiltrate in ele au dus la erodarea structurii de rezistenta. Pasajul din Piata Unirii, de exemplu, este realizat pe structura unui pod din perioada interbelica si pentru ca prin el trece si raul Dambovita, apa a dus la erodarea fundatiei. „Pasajele din Capitala ar trebui sa intre in reabilitare totala, pentru ca sunt in pericol sa se prabuseasca. Atunci cand au fost construite, s-au folosit materiale de proasta calitate, iar constructorii, presati de autoritatile comuniste, nu au acordat suficient timp betonului pentru a se usca. In plus, de-a lungul timpului s-au produs infiltratii, slabindu-le”, ne-a declarat prof. inginer Florin Burtescu, seful Catedrei Drumuri si Poduri din cadrul Facultatii de Constructii Bucuresti. Conform unui studiu al specialistilor acestei unitati de invatamant, un alt factor care ar putea duce la prabusirea pasajelor este si traficul intens. Atunci cand au fost proiectate, pasajele erau destinate unui numar redus de masini, respectiv pentru 100.000, si nu pentru un milion de autovehicule, cate tranziteaza zilnic Bucurestiul.