Ovidiu Scobai, multiplu campion national de raliuri si vicecampion mondial in anul 1985, se va pensiona in luna martie, dupa 41 de munca la Uzina Dacia Mioveni. Scobai a fost coleg de liceu cu renumitul dirijor Cristian Mandeal si a cantat si in formatia Mondial, in acelasi timp castigand si titlul de vicecampion national la 800 metri.
Nascut la Brasov in 1947, Ovidiu Scobai a absolvit Facultatea de Electrotehnica de la Bucuresti. In adolescenta a fost atras de muzica, atletism si masini de curse. Foarte putina lume stie ca, in perioada in care a studiat la Liceul din Muzica din Brasov, Scobai a fost coleg cu Cristian Mandeal si Horia Andreescu, ajunsi in prezent dirijori de renume national si international. Scobai a urmat in acelasi timp si Liceul Sportiv, cucerind titlul de vicecampion national la 800 metri. Pasionat de muzica, el a cantat in acea perioada la Filarmonica din Brasov la contrabas, apoi s-a alaturat pentru scurta vreme formatiei Mondial, cunoscuta si astazi pentru piese precum „Iubire, bibelou de portelan” sau „Atat de frageda”.
Pe cand avea 22 de ani, Ovidiu Scobai a ajuns la Uzina de Automobile Dacia, in 1969, cand a luat parte la testele de pre-lansare pentru Renault 12 de la Putna, Suceava. Un director francez de la vremea aceea de la Uzina Dacia i-a inoculat „microbul” pentru curse. In 1978 a reusit sa obtina aprobarea uzinei pentru infiintarea departamentului „Competitii”, care la scurt timp a devenit autonom. Participarea la raliuri era subventionata prin vanzarea de kit-uri pentru modele speciale „sport-strada”, avand succes si in afara Romaniei, in tarile in care masina Dacia era exportata (Ungaria, Egipt, Irak, Libia etc.).Pasiunea si ambitia, dar si puterea de a-si asuma riscuri i-au adus lui Ovidiu Scobai 14 titluri individuale, in calitate de pilot sau co-pilot. Primul titlu castigat a fost in 1972, cu masina proprie, la viteza in coasta, dar cel mai bun an al sau a fost 1985, cand a obtinut titlul de vice-campion mondial, la concurenta directa cu Skoda. Ultimul titlu de campion a fost obtinut in 1992, cand Scobai s-a retras din activitatea de motorsport si s-a concentrat pe problemele de calitate de la Uzina Dacia. „In viata am facut ce-mi place, mi-au placut provocarile. Am avut si sansa, si amici”, ne-a marturisit Ovidiu Scobai. Ajuns la 64 de ani, Ovidiu Scobai se va pensiona peste cateva zile. Priveste viitorul cu optimism si promite ca va dedica mai mult timp familiei, in special nepotului. Iesirea la pensie ii va oferi ocazia de a calatori si de a-si revedea vechii prieteni.