TOP. Dupa traficul rutier, cel feroviar este un alt factor de poluare fonica pentru bucurestenii din zona garii Poluare fonica. Din hartile de zgomot, nivelul acustic in aceasta parte a Capitalei ajunge la peste 75 de decibeli, peste limita maxima admisa Alexandra Nastase Este oficial. Bucurestenii care locuiesc in zona Garii de Nord si in apropierea Garii Basarab sunt cei mai expusi zgomotului produs de garniturile de tren. Compania Nationala de Cai Ferate (CFR) a intocmit primele harti strategice privind nivelul acustic pe caile de rulare cu mai mult de 60.000 de treceri ale trenurilor intr-un an. Din datele intocmite de CFR, conform directivelor europene, au fost vizate tronsoanele Bucuresti Nord – Chitila (cu o lungime de 9,6 kilometri) si Saligny – Palas (pe linia Bucuresti – Constanta, cu lungimea de 49 de kilometri) si pentru statiile de cale ferata Arad, Simeria si Ploiesti Sud. Astfel, pentru Capitala si zonele limitrofe, hartile de zgomot arata un nivel acustic care depaseste 75 de decibeli (db) la Gara de Nord si la Gara Basarab. „In Bucuresti, limita maxima admisa este depasita in multe zone. In cazul zonelor feroviare (adica 25 de metri de la axa liniei ferate) valoarea maxima admisa este de 70 de db. Pe langa aceasta valoare este important sa fie luat in calcul si nivelul acustic inregistrat la fatadele cladirilor din zona, iar astfel se ajunge la o valoare a zgomotului ambiental mult mai ridicata”, ne-a declarat Sulfina Barbu, fostul ministru al Mediului. La nivelul acustic ridicat din aceste zone se adauga cel produs de traficul rutier, care este principalul poluator fonic al Capitalei.