De teama ca mult asteptatul eveniment sportiv al lui 2012, finala Europa League, nu va mai avea loc din cauza ca spectatorii interesati de meci nu ar avea unde sa-si lase masinile, consilierii generali ai Capitalei s-au grabit si au aprobat, ieri, proiectul de constructie a unei parcari cu o capacitate de 1.300 de locuri. "Ridicata" cu un cost de 11 milioane de euro, aceasta va asigura insa locuri pentru doar 2% din cei 55.000 de spectatori.
Una dintre conditiile impuse de reprezentantii UEFA pentru ca finala Europa League din 2012 sa aiba loc in Bucuresti a fost construirea unei parcari cu o capacitate de cel putin 1.300 de locuri. Pusi in fata acestei situatii, consilierii Primariei Capitalei au aprobat in sedinta de ieri proiectul privind ridicarea imobilului cu trei etaje, pentru care municipalitatea va plati aproximativ 11 milioane de euro. „Pentru ca stadionul sa poata gazdui finala Europa League din anul 2012 precum si competitii de mare anvergura, spatiul trebuie sa asigure circa 1.300 de locuri de parcare. Aceste conditii sunt absolut obligatorii pentru acreditarea si gazduirea competitiilor europene, cat si gestionarea optima a stadionului”, se arata in raportul de specialitate al primariei. Cladirea va avea o suprafata de 32.040 metri patrati si va contine locuri de parcare, alei carosabile, rampe carosabile, scari si lifturi. Ea va fi deschisa fara incalzire, iar spatiul terasei va fi folosit pentru parcare in aer liber, conform proiectului. Doar 2% din cei 55.000 de spectatori isi vor putea lasa insa masinile in parcarea care trebuie construita in paralel cu stadionul pentru a atinge standardele UEFA. Lucrarile, finalizate in mai anul viitor Primarul Sorin Oprescu sustine ca noul Stadion „Lia Manoliu” va fi finalizat in mai 2011. Pana la sfarsitul lui decembrie va fi terminata constructia si vor fi montate toate elementele de arhitectura, precum si cablurile pentru cupola. Pe timpul iernii se va continua cu finisajele interioare, iar in primavara anului viitor vor fi montate gazonul, cupola si scaunele. Tot atunci vor incepe si lucrarile la parcare. Costul total al investitiei a ajuns la 764 de milioane de lei cu TVA. Pasaj subteran la Piata Charles de Gaulle In Piata Charles de Gaulle se va construi un pasaj subteran care se va intinde pe o suprafata de 1.400 de metri pe directia bulevardului Aviatorilor si va fi mai scump decat o autostrada. Pentru constructia acestuia, municipalitatea ar urma sa plateasca 58 de milioane de euro. Odata cu realizarea lui, primaria va trebui sa reconfigureze accesul la statia de metrou Aviatorilor, situata in partea de nord a Pietei Charles de Gaulle. De asemenea, lucrarile de modernizare a structurii rutiere presupun si refacerea iluminatului public in zona.