DUREREA care i-a măcinat o viață pe CORNELIA și LUPU REDNIC: „Am zis că mă topesc atunci”
ALTCEVA cu Adrian Artene
Acasă » Știri » “Fantoma” de la Aviatie bantuie ancheta accidentului din Apuseni! Numele cel mai greu care le-a scapat procurorilor printre degete

“Fantoma” de la Aviatie bantuie ancheta accidentului din Apuseni! Numele cel mai greu care le-a scapat procurorilor printre degete

De: Cancan 10/02/2014 | 00:25
“Fantoma” de la Aviatie bantuie ancheta accidentului din Apuseni! Numele cel mai greu care le-a scapat procurorilor printre degete
Catalin Radu

Cercetarile in cazul accidentului aviatic din Apuseni scot la iveala informatii-uluitoare! De pe “radarul” anchetatorilor a disparut tocmai personajul care “guverneaza” Aviatia Civila si care, cel putin teoretic, ar fi responsabil de tragedie.

Rand pe rand, numele mai multor demnitari au fost rostite in dosarul deschis de procurori pentru a investiga conditiile in care s-a produs accidentul, insa, in mod suspect, unul dintre “oamenii-cheie” din Aviatie a fost ocolit de fiecare data. Chiar daca el este seful Directiei care ar trebui, logic, sa reglementeze pana si zborul unei muste in Spatiul Aerian al Romaniei, acesta a scapat pana acum cu… mainile curate.
 

Reporterii Cancan.ro au demarat, in paralel cu procurorii, o ancheta jurnalistica pentru a-i identifica pe cei care se fac vinovati de moartea pilotului Adrian Iovan si a studentei Aura Ion. Catalin Gheorghe Radu este din 2007 incoace directorul Directiei Aviatiei Civile si Spatiului Aerian (in structura Ministerului Transporturilor), calitate in care ar fi trebuit sa joace un rol de prim-plan in “descifrarea” imprejurarilor in care a avut loc accidentul.

Practic, prin HG 741/2008, Catalin Radu era persoana insarcinata sa preia „fraiele” Centrului Operativ care sa intervina intr-o asemenea situatie de urgenta, ceea ce nu s-a intamplat. Intr-o interventie televizata, senatorul PSD Daniel Savu a dezvaluit ca directorul Aviatiei Civile a parasit Romania la o ora de la accident, fara sa desemneze o persoana din cadrul Ministerului Transporturilor care sa-i suplineasca lipsa. “Sunt absolut responsabili cei din conducerea Directiei Generale de Aviatie Civila prin faptul ca nu au fost in stare sa localizeze in 10 minute avionul”, a declarat parlamentarul, care a cerut demisia lui Catalin Radu.

Dosarul accidentului aviatic din 20 ianuarie se afla pe masa procurorilor, dar numele sefului Aviatiei Civile a fost ocolit pana acum in mod suspect
Dosarul accidentului aviatic din 20 ianuarie se afla pe masa procurorilor, dar numele sefului Aviatiei Civile a fost ocolit pana acum in mod suspect

Ulterior insa ancheta n-a pomenit nimic de seful Aviatiei Civile, totul transformandu-se intr-o “vanatoare de vrajitoare”. Prin urmare, Catalin Radu este si acum in functie – la trei saptamani de la data accidentului -, cu toate ca i se pot imputa numeroase disfunctionalitati depistate la nivelul Directiei pe care o administreaza.

Surse care au legatura cu ancheta au dezvaluit pentru Antena 3, ca, dincolo de interventia post-accident defectuoasa, gravul incident ar fi fost favorizat de o serie de fisuri in “ograda” lui Catalin Radu: “La iesirea din Sibiu, Adrian Iovan ar fi trebuit sa schimbe frecventa pentru serviciul de informare aeriana alocata acelei zone (pentru a mentine comunicarea cu solul). Numai ca statia aeronavei nu putea transmite decat o anumita frecventa care in acea zona nu putea fi receptionata de serviciul de informare!”

Specialistii in aeronautica au marturisit ca aeronava pilotata de Adrian Iovan s-ar fi prabusit, printre altele, si din cauza faptului ca nu a existat o comunicare eficienta cu cei de la sol, lucru de care s-ar face raspunzatoarea Directia patronata de Catalin Radu
Specialistii in aeronautica au marturisit ca aeronava pilotata de Adrian Iovan s-ar fi prabusit, printre altele, si din cauza faptului ca nu a existat o comunicare eficienta cu cei de la sol, lucru de care s-ar face raspunzatoarea Directia patronata de Catalin Radu

Mai mult decat atat, aeronava fusese acceptata la zbor de Directia Aviatiei Civile fara sa detina cutia neagra sau radar, ceea ce a pus in dificultate localizarea ei. Concret, aceste hibe nu ar fi fost posibile daca directorul Catalin Radu si-ar fi facut datoria si ar fi ordonat subalternilor sai sa nu inchida ochii la nerespectarea procedurilor legale.

Numele de cod: “Radu cel Frumos”

Investigatiile noastre pe marginea acestui subiect scot acum la suprafata “gunoiul” din Aviatia Civila bagat ani in sir sub pres de catre Catalin Radu. Rasfatat “Radu cel Frumos” de catre angajatele din aviatie, directorul din Ministerul Transporturilor este un personaj extrem de controversat.

Adrian Iovan era pilotul avionului prabusit in muntii Apuseni
Adrian Iovan era pilotul avionului prabusit in muntii Apuseni

Surse din domeniul aviatic sustin ca el s-ar face responsabil de politica falimentara a TAROM, de colapsul in care a intrat Aeroportul Constanta, de proasta administrare a Aeroportului din Timisoara (unde nu ar fi aprobat repararea pistei), de incheierea unor contracte dubioase cu “Alpha Rocas” pentru livrarea produselor de catering in aeronavele TAROM, dar si de intrarea in “picaj” a Aeroclubului, unde s-ar urmari inhatarea de catre “hienele imobiliare” a unor mari terenuri avute in patrimoniu.

In spatele lui “Radu cel Frumos” s-ar fi tesut, astfel, o intreaga increngatura de personaje influente care l-au sustinut in scaun de-a lungul acestor ani. Curios, el a rezistat indiferent de cine a detinut puterea in Ministerul Transporturilor, dovedind prin aceasta ca si-a capatat o “imunitate” puternica.

Presa a scris, la un moment dat, ca el ar fi fost pana nu demult ofiter SRI sub acoperire si ca ar fi luat parte la multe dintre jocurile facute de statul roman, inclusiv in celebra operatiune “Tigareta 2”. O marturie in plus la apartenenta acestuia la serviciile secrete – arata publicatiile respective – ar fi si faptul ca, in 2011, a absolvit Colegiul National de Informatii, institutie “paravan” in numeroare cazuri pentru foste cadre ale SRI.

Catalin Radu
Catalin Radu

Evident insa ca nu doar un presupus angajament cu structurile secrete ale statului l-ar fi putut pastra in functie vreme de sapte ani, ci si legaturi cu persoane sus-puse. Una dintre acestea ar fi Armand Petrescu (“starostele” Autoritatii Aeronautice – AACR) pentru care “Radu cel Frumos” ar fi tras sforile impreuna cu bunul sau prieten, Marius Bodea (directorul Aeroportului Iasi). Tandemul Radu- Bodea a “penetrat” asadar Consiliul de Administratie al AACR, mai mult “racolandu-l” si pe Dorin Ivascu (un alt personaj cu state vechi in aviatie).

Pe de alta parte, “Radu cel Frumos” s-ar gasi – sustin anumite ziare – in umbra unei sumedenii de afaceri care ar “capusa” Aviatia Civila. Pe lista beneficiarilor unor contracte figureaza Cristian Paris (de la Menzies), care a dezvoltat afaceri pe partea de instruire de personal si consultanta aeronautica, Octavian Nicolae Stoica (IT), Hardan Saadeh (furnizeaza produse catering pen aeronave), Marin Zamfir (care a primit contract de livrare de piese de schimb pentru aeronave), dar si milionarul Nelu Iordache (arestat de DNA si patron al BLUE AIR, companie pe care Catalin Radu ar fi favorizat-o in cateva randuri).

Cu toate acestea, “Radu cel Frumos” pare o “fantoma” in fruntea Aviatiei Civile, trecand de fiecare data neobservat cand vine vorba despre derularea unei anchete privind activitatea Directiei pe care o coordoneaza. In ciuda multor sesizari formulate la adresa lui fie la Parchet, fie la ministrii Transporturilor, nimeni nu a miscat niciun deget impotriva lui, semn ca acolo sunt interese mult mai mari si ca seful Aviatiei Civile este unul dintre cei care nu pot fi sacrificati deocamdata.

Ce spune Catalin Radu

In replica, seful Aviatiei Civile a tinut sa puncteze mai multe aspecte legate de dezvaluirile facute de reporterii nostri. Astfel, Catalin Radu afirma ca:

„1.  S-a afirmat in primul rand faptul ca am parasit Romania in ziua accidentului. Afirmatia este falsa si lipsita de o informare corecta. Am plecat din tara, sambata, pe 18 ianuarie 2014 la Montreal, Canada, unde am fost invitat de catre ICAO (International Civil Aviation Organization – agentia ONU specializata in aviatie). Scopul deplasarii il reprezenta invitatia de a ma intalni la sediul Organizatiei internationale cu noul Presedinte ales, cu Secretarul General si cu Directorul Biroului de Navigatie Aeriana in scopul definirii noii politici de siguranta aeriana a Romaniei. Mentionez ca, nu a fost o deplasare in scop personal. Reiterez ca am reprezentat Romania si AACR. Amintesc si dovedesc cu acte justificative faptul ca avut toate formele legale indeplinite (inclusiv delegarea de atributii catre persoana desemnata sa indeplineasca atributiile de director, in lipsa titularului de post.)

2. Urmatoarea acuzatie ce mi se aduce este ca am avut, din punct de vedere legal, responsabilitati in coordonarea activitatilor de la Ministerul Transporturilor in timpul crizei declansate de accidentul aviatic din Apuseni.

Afirmatia este falsa si lipsita de documentare. Conform prevederilor HG 741/2008, dar si a Ordinelor Ministrului Transporturilor OMT nr. 1587 si OMT nr. 1588 din 30.10.2012, documente ce reglementeaza activitatea Comitetului Ministerial (CM) si a Comitetului Operational pentru Situatii de Urgenta (COSU), directia din cadrul MT al carei director sunt (DACSA – Directia Aviatie Civila si Securitate Aeronautica) nu are niciun fel de atributii directe in coordonarea celor doua entitati. Aviatia, din punct de vedere legal, este reprezentata in Comitetul Ministerial de catre Directorul General al Direrctiei Generale Transporturi Aero-Naval, iar in cadrul Centrului Operational sunt desemnati 3 experti ai Autoritatii Aeronautice Civile Romane (AACR) care lucreaza in ture. Mentionez ca expertii directiei mele au fost la dispozitia conducerii pe toata durata crizei, in directa coordonare a Directorului General al Directiei Generale Transport Aero Naval.

3. In acelasi timp, doresc sa precizez ca toate activitatile pe care le-am desfasurat si le desfasor ca functionar public in Ministerul Transporturilor, dar si ca presedinte al Consiliului de Administratie al AACR au respectat si respecta in totalitate prevederile legii, existand intotdeauna posibilitatea ca organe abilitate sa verifice si sa dovedeasca acest lucru.

4. In ceea ce priveste cariera mea profesionala va aduc la cunostinta urmatoarele:

Sunt inginer, absolvent al Facultatii de Aeronave, am doua mastere cu specializare in aviatie (unul in cadrul Universitatii Politehnice Bucuresti, cel de-al doilea in cadrul Ecole Nationale Superieure de l’Aeronautique et de l’Espace – ENSAE/SUPAERO Toulouse-Franta).
Am absolvit, de asemenea, Facultatea de Relatii Internationale si Studii Europene si inca doua mastere specializate, unul in management si cel de-al doilea in informatii clasificate.
Pe parcursul carierei mele profesionale am absolvit cursuri de specializare, de perfectionare, cu aplicare in domeniul aviatiei, investigare accidente aviatice, administratie publica, diplomatie, management, etc. Detin licenta de personal tehnic aeronautic si licenta de Inginer de Receptie si Control.

5. La nivel international am detinut si detin pozitii cheie in aviatia europeana si internationala, precum Vicepresentinte al Eurocontrol, Vicepresedinte ICAO A37, Focal Point pentru siguranta zborului si cea mai importanta, sunt Presedintele ales (de doua ori, chiar consecutiv) al Conferintei Europene a Aviatiei Civile (ECAC). Lucru ce nu s-a mai intamplat pana acum.

Ca si recunoastere internationala, amintesc doar faptul ca am fost decernat cu titlul de Doctor Honoris Causa in 2010, Premiul de excelenta al Aviatiei Europene in 2012 si Medalia Aeronauticii congerita de Republica Franceza in 2013″, arata Catalin Radu intr-o scrisoare trimisa redactiei Cancan.ro.

Adrian Nicolae

sursa foto: Agerpres

Urmărește Cancan.ro pe Google News
Parteneri
Daniela Crudu a ajuns piele și os, după două nașteri! Imaginile care i-au șocat pe fanii săi
Daniela Crudu a ajuns piele și os, după două nașteri! Imaginile care i-au șocat pe...
FOTO. Cristi Borcea, pe lista de cuceriri a lui Laurette! „Se supără soția lui”
FOTO. Cristi Borcea, pe lista de cuceriri a lui Laurette! „Se supără soția lui”
Cei mai obraznici 'iepuraşi' din România. Poze de colecție cu Andreea Bălan, Anda Adam, Lavinia Pârva
Cei mai obraznici 'iepuraşi' din România. Poze de colecție cu Andreea Bălan, Anda Adam, Lavinia...
Care sunt cele mai „inutile” facultăți din România. Cu greu îți găsești job după finalizarea studiilor: „Cu mâna pe inimă”
Care sunt cele mai „inutile” facultăți din România. Cu greu îți găsești job după finalizarea...
Monalisa Liuba a avut o presimțire TERIFIANTĂ în ziua în care a murit pe masa de operație! DEZVĂLUIRI ȘOCANTE
Monalisa Liuba a avut o presimțire TERIFIANTĂ în ziua în care a murit pe masa...
Comuna din România unde nu s-a mai născut niciun copil în ultimii 12 ani: Satele care o alcătuiesc au o poveste inedită
Comuna din România unde nu s-a mai născut niciun copil în ultimii 12 ani: Satele...
VIDEO Prima apariție a lui Klaus Iohannis după demisie. Unde a fost văzut fostul președinte
VIDEO Prima apariție a lui Klaus Iohannis după demisie. Unde a fost văzut fostul președinte
O nouă metodă de fraudă pe Whatsapp. Escrocii preiau contul celui înșelat pentru a păcăli alți utilizatori
O nouă metodă de fraudă pe Whatsapp. Escrocii preiau contul celui înșelat pentru a păcăli...
2025: Permis auto anulat pe motiv medical. Cum poți reclama un șofer care nu ar trebui să conducă?
2025: Permis auto anulat pe motiv medical. Cum poți reclama un șofer care nu ar...
Laurențiu Reghecampf a cerut-o în căsătorie pe Corina Caciuc! Partenera antrenorului nu și-a putut stăpână lacrimile de bucurie
Laurențiu Reghecampf a cerut-o în căsătorie pe Corina Caciuc! Partenera antrenorului nu și-a putut stăpână...
Crimă din gelozie, în Dolj! Un bărbat l-a ucis pe actualul iubit al fostei soții, în casa acesteia. Victima venise să îi aducă flori iubitei
Crimă din gelozie, în Dolj! Un bărbat l-a ucis pe actualul iubit al fostei soții,...
VIDEO Culiță Sterp, despre anii în care tatăl său a stat la închisoare. Ce își mai amintește artistul de la acea vârstă. „M-a afectat destul de mult. Asta a fost viața noastră atunci.”
VIDEO Culiță Sterp, despre anii în care tatăl său a stat la închisoare. Ce își...
Victor Dorobanțu, roman care joacă în “Wednesday
Victor Dorobanțu, roman care joacă în “Wednesday", vorbește în premieră despre iubita sa: “M-a abordat...
A sugrumat-o cu un prosop pe mama copiilor săi, orbit de gelozie. Trupul femeii a fost găsit după 68 de zile, înfășurat într-un cearșaf și îngropat în șanț
A sugrumat-o cu un prosop pe mama copiilor săi, orbit de gelozie. Trupul femeii a...
BANCUL ZILEI. Bubulina: - I-am zis soțului că aseară am călcat strâmb!
BANCUL ZILEI. Bubulina: - I-am zis soțului că aseară am călcat strâmb!
Parkside pentru mașina ta: Ce găsești la Lidl sub 220 lei
Parkside pentru mașina ta: Ce găsești la Lidl sub 220 lei
O planetă mai BUNĂ decât Pământul, la o aruncătură de băț
O planetă mai BUNĂ decât Pământul, la o aruncătură de băț
„Când îți clădești fericirea pe nefericirea unei persoane, ea fiind chiar fiica ta...”. Ioana Ginghină tună și fulgeră după nunta lui Alexandru Papadopol cu Cristiana Luca
„Când îți clădești fericirea pe nefericirea unei persoane, ea fiind chiar fiica ta...”. Ioana Ginghină...
Cartierul din București în care trăiau hoți, tâlhari și unii dintre cei mai periculoși infractori. A fost scrisă și o carte fără egal despre această zonă
Cartierul din București în care trăiau hoți, tâlhari și unii dintre cei mai periculoși infractori....
A fost una dintre străzile vedetă ale Bucureștiului. Era printre cele mai populare artere comerciale din oraș. Aici veneau să cumpere și oamenii fără bani
A fost una dintre străzile vedetă ale Bucureștiului. Era printre cele mai populare artere comerciale...
Ruptură totală între prinții Harry și William. S-a aflat ce a făcut de Meghan Markle
Ruptură totală între prinții Harry și William. S-a aflat ce a făcut de Meghan Markle
Laurette rupe tăcerea despre relaţile cu Horia Tecău, Cristi Borcea şi Ion Ţiriac. A recunoscut tot: „Se supără soţia lui!”
Laurette rupe tăcerea despre relaţile cu Horia Tecău, Cristi Borcea şi Ion Ţiriac. A recunoscut...
Jocuri gratuite oferite în februarie. Oferte pentru PC, săptămânal
Jocuri gratuite oferite în februarie. Oferte pentru PC, săptămânal
JD Vance şi Elon Musk provoacă tensiuni în Germania prin apărarea extremei drepte
JD Vance şi Elon Musk provoacă tensiuni în Germania prin apărarea extremei drepte
Verdict clar pentru Călin Georgescu. Cum ar putea CCR să invalideze candidatura sa
Verdict clar pentru Călin Georgescu. Cum ar putea CCR să invalideze candidatura sa
Meteorologii au dat veștile rele. Situația devine alarmantă
Meteorologii au dat veștile rele. Situația devine alarmantă
Ninge în martie în București? Meteorologii ACCUWEATHER au modificat radical prognoza pentru luna viitoare
Ninge în martie în București? Meteorologii ACCUWEATHER au modificat radical prognoza pentru luna viitoare
Magnatul român care le-a cerut socrilor o maşină şi o sumă de bani pentru a da drumul unei afaceri a ajuns acum la fel de bogat ca Ion Ţiriac
Magnatul român care le-a cerut socrilor o maşină şi o sumă de bani pentru a...
Laurențiu Reghecampf a cerut-o în căsătorie Corina Caciuc! Cum a reacționat mama fiilor lui, Landon și Liam
Laurențiu Reghecampf a cerut-o în căsătorie Corina Caciuc! Cum a reacționat mama fiilor lui, Landon...
Alexandru Papadopol spune
Alexandru Papadopol spune "DA" chiar de Ziua Îndrăgostiților. Primele imagini de la cununia civilă: "Ce...
Cuvântul lung din limba română care are același sens, indiferent de unde îl citești. Îl folosești destul de des, dar nu ți-ai dat seama de acest lucru
Cuvântul lung din limba română care are același sens, indiferent de unde îl citești. Îl...
Cum se face, de fapt, poprirea în cazul salariaților cu datorii. Nimeni nu are voie să-ți oprească mai mult din venituri
Cum se face, de fapt, poprirea în cazul salariaților cu datorii. Nimeni nu are voie...
Împăcarea anului în România. Mihai Bendeac ar putea reveni la Antena 1. Actorul a trecut peste scandalul din trecut
Împăcarea anului în România. Mihai Bendeac ar putea reveni la Antena 1. Actorul a trecut...
×