Ce se întâmplă în corpul tău la 12 ore după ce începi să ții post
ALTCEVA cu Adrian Artene
Acasă » Știri » “Fantoma” de la Aviatie bantuie ancheta accidentului din Apuseni! Numele cel mai greu care le-a scapat procurorilor printre degete

“Fantoma” de la Aviatie bantuie ancheta accidentului din Apuseni! Numele cel mai greu care le-a scapat procurorilor printre degete

De: Cancan 10/02/2014 | 00:25
“Fantoma” de la Aviatie bantuie ancheta accidentului din Apuseni! Numele cel mai greu care le-a scapat procurorilor printre degete
Catalin Radu

Cercetarile in cazul accidentului aviatic din Apuseni scot la iveala informatii-uluitoare! De pe “radarul” anchetatorilor a disparut tocmai personajul care “guverneaza” Aviatia Civila si care, cel putin teoretic, ar fi responsabil de tragedie.

Rand pe rand, numele mai multor demnitari au fost rostite in dosarul deschis de procurori pentru a investiga conditiile in care s-a produs accidentul, insa, in mod suspect, unul dintre “oamenii-cheie” din Aviatie a fost ocolit de fiecare data. Chiar daca el este seful Directiei care ar trebui, logic, sa reglementeze pana si zborul unei muste in Spatiul Aerian al Romaniei, acesta a scapat pana acum cu… mainile curate.
 

Reporterii Cancan.ro au demarat, in paralel cu procurorii, o ancheta jurnalistica pentru a-i identifica pe cei care se fac vinovati de moartea pilotului Adrian Iovan si a studentei Aura Ion. Catalin Gheorghe Radu este din 2007 incoace directorul Directiei Aviatiei Civile si Spatiului Aerian (in structura Ministerului Transporturilor), calitate in care ar fi trebuit sa joace un rol de prim-plan in “descifrarea” imprejurarilor in care a avut loc accidentul.

Practic, prin HG 741/2008, Catalin Radu era persoana insarcinata sa preia „fraiele” Centrului Operativ care sa intervina intr-o asemenea situatie de urgenta, ceea ce nu s-a intamplat. Intr-o interventie televizata, senatorul PSD Daniel Savu a dezvaluit ca directorul Aviatiei Civile a parasit Romania la o ora de la accident, fara sa desemneze o persoana din cadrul Ministerului Transporturilor care sa-i suplineasca lipsa. “Sunt absolut responsabili cei din conducerea Directiei Generale de Aviatie Civila prin faptul ca nu au fost in stare sa localizeze in 10 minute avionul”, a declarat parlamentarul, care a cerut demisia lui Catalin Radu.

Dosarul accidentului aviatic din 20 ianuarie se afla pe masa procurorilor, dar numele sefului Aviatiei Civile a fost ocolit pana acum in mod suspect
Dosarul accidentului aviatic din 20 ianuarie se afla pe masa procurorilor, dar numele sefului Aviatiei Civile a fost ocolit pana acum in mod suspect

Ulterior insa ancheta n-a pomenit nimic de seful Aviatiei Civile, totul transformandu-se intr-o “vanatoare de vrajitoare”. Prin urmare, Catalin Radu este si acum in functie – la trei saptamani de la data accidentului -, cu toate ca i se pot imputa numeroase disfunctionalitati depistate la nivelul Directiei pe care o administreaza.

Surse care au legatura cu ancheta au dezvaluit pentru Antena 3, ca, dincolo de interventia post-accident defectuoasa, gravul incident ar fi fost favorizat de o serie de fisuri in “ograda” lui Catalin Radu: “La iesirea din Sibiu, Adrian Iovan ar fi trebuit sa schimbe frecventa pentru serviciul de informare aeriana alocata acelei zone (pentru a mentine comunicarea cu solul). Numai ca statia aeronavei nu putea transmite decat o anumita frecventa care in acea zona nu putea fi receptionata de serviciul de informare!”

Specialistii in aeronautica au marturisit ca aeronava pilotata de Adrian Iovan s-ar fi prabusit, printre altele, si din cauza faptului ca nu a existat o comunicare eficienta cu cei de la sol, lucru de care s-ar face raspunzatoarea Directia patronata de Catalin Radu
Specialistii in aeronautica au marturisit ca aeronava pilotata de Adrian Iovan s-ar fi prabusit, printre altele, si din cauza faptului ca nu a existat o comunicare eficienta cu cei de la sol, lucru de care s-ar face raspunzatoarea Directia patronata de Catalin Radu

Mai mult decat atat, aeronava fusese acceptata la zbor de Directia Aviatiei Civile fara sa detina cutia neagra sau radar, ceea ce a pus in dificultate localizarea ei. Concret, aceste hibe nu ar fi fost posibile daca directorul Catalin Radu si-ar fi facut datoria si ar fi ordonat subalternilor sai sa nu inchida ochii la nerespectarea procedurilor legale.

Numele de cod: “Radu cel Frumos”

Investigatiile noastre pe marginea acestui subiect scot acum la suprafata “gunoiul” din Aviatia Civila bagat ani in sir sub pres de catre Catalin Radu. Rasfatat “Radu cel Frumos” de catre angajatele din aviatie, directorul din Ministerul Transporturilor este un personaj extrem de controversat.

Adrian Iovan era pilotul avionului prabusit in muntii Apuseni
Adrian Iovan era pilotul avionului prabusit in muntii Apuseni

Surse din domeniul aviatic sustin ca el s-ar face responsabil de politica falimentara a TAROM, de colapsul in care a intrat Aeroportul Constanta, de proasta administrare a Aeroportului din Timisoara (unde nu ar fi aprobat repararea pistei), de incheierea unor contracte dubioase cu “Alpha Rocas” pentru livrarea produselor de catering in aeronavele TAROM, dar si de intrarea in “picaj” a Aeroclubului, unde s-ar urmari inhatarea de catre “hienele imobiliare” a unor mari terenuri avute in patrimoniu.

In spatele lui “Radu cel Frumos” s-ar fi tesut, astfel, o intreaga increngatura de personaje influente care l-au sustinut in scaun de-a lungul acestor ani. Curios, el a rezistat indiferent de cine a detinut puterea in Ministerul Transporturilor, dovedind prin aceasta ca si-a capatat o “imunitate” puternica.

Presa a scris, la un moment dat, ca el ar fi fost pana nu demult ofiter SRI sub acoperire si ca ar fi luat parte la multe dintre jocurile facute de statul roman, inclusiv in celebra operatiune “Tigareta 2”. O marturie in plus la apartenenta acestuia la serviciile secrete – arata publicatiile respective – ar fi si faptul ca, in 2011, a absolvit Colegiul National de Informatii, institutie “paravan” in numeroare cazuri pentru foste cadre ale SRI.

Catalin Radu
Catalin Radu

Evident insa ca nu doar un presupus angajament cu structurile secrete ale statului l-ar fi putut pastra in functie vreme de sapte ani, ci si legaturi cu persoane sus-puse. Una dintre acestea ar fi Armand Petrescu (“starostele” Autoritatii Aeronautice – AACR) pentru care “Radu cel Frumos” ar fi tras sforile impreuna cu bunul sau prieten, Marius Bodea (directorul Aeroportului Iasi). Tandemul Radu- Bodea a “penetrat” asadar Consiliul de Administratie al AACR, mai mult “racolandu-l” si pe Dorin Ivascu (un alt personaj cu state vechi in aviatie).

Pe de alta parte, “Radu cel Frumos” s-ar gasi – sustin anumite ziare – in umbra unei sumedenii de afaceri care ar “capusa” Aviatia Civila. Pe lista beneficiarilor unor contracte figureaza Cristian Paris (de la Menzies), care a dezvoltat afaceri pe partea de instruire de personal si consultanta aeronautica, Octavian Nicolae Stoica (IT), Hardan Saadeh (furnizeaza produse catering pen aeronave), Marin Zamfir (care a primit contract de livrare de piese de schimb pentru aeronave), dar si milionarul Nelu Iordache (arestat de DNA si patron al BLUE AIR, companie pe care Catalin Radu ar fi favorizat-o in cateva randuri).

Cu toate acestea, “Radu cel Frumos” pare o “fantoma” in fruntea Aviatiei Civile, trecand de fiecare data neobservat cand vine vorba despre derularea unei anchete privind activitatea Directiei pe care o coordoneaza. In ciuda multor sesizari formulate la adresa lui fie la Parchet, fie la ministrii Transporturilor, nimeni nu a miscat niciun deget impotriva lui, semn ca acolo sunt interese mult mai mari si ca seful Aviatiei Civile este unul dintre cei care nu pot fi sacrificati deocamdata.

Ce spune Catalin Radu

In replica, seful Aviatiei Civile a tinut sa puncteze mai multe aspecte legate de dezvaluirile facute de reporterii nostri. Astfel, Catalin Radu afirma ca:

„1.  S-a afirmat in primul rand faptul ca am parasit Romania in ziua accidentului. Afirmatia este falsa si lipsita de o informare corecta. Am plecat din tara, sambata, pe 18 ianuarie 2014 la Montreal, Canada, unde am fost invitat de catre ICAO (International Civil Aviation Organization – agentia ONU specializata in aviatie). Scopul deplasarii il reprezenta invitatia de a ma intalni la sediul Organizatiei internationale cu noul Presedinte ales, cu Secretarul General si cu Directorul Biroului de Navigatie Aeriana in scopul definirii noii politici de siguranta aeriana a Romaniei. Mentionez ca, nu a fost o deplasare in scop personal. Reiterez ca am reprezentat Romania si AACR. Amintesc si dovedesc cu acte justificative faptul ca avut toate formele legale indeplinite (inclusiv delegarea de atributii catre persoana desemnata sa indeplineasca atributiile de director, in lipsa titularului de post.)

2. Urmatoarea acuzatie ce mi se aduce este ca am avut, din punct de vedere legal, responsabilitati in coordonarea activitatilor de la Ministerul Transporturilor in timpul crizei declansate de accidentul aviatic din Apuseni.

Afirmatia este falsa si lipsita de documentare. Conform prevederilor HG 741/2008, dar si a Ordinelor Ministrului Transporturilor OMT nr. 1587 si OMT nr. 1588 din 30.10.2012, documente ce reglementeaza activitatea Comitetului Ministerial (CM) si a Comitetului Operational pentru Situatii de Urgenta (COSU), directia din cadrul MT al carei director sunt (DACSA – Directia Aviatie Civila si Securitate Aeronautica) nu are niciun fel de atributii directe in coordonarea celor doua entitati. Aviatia, din punct de vedere legal, este reprezentata in Comitetul Ministerial de catre Directorul General al Direrctiei Generale Transporturi Aero-Naval, iar in cadrul Centrului Operational sunt desemnati 3 experti ai Autoritatii Aeronautice Civile Romane (AACR) care lucreaza in ture. Mentionez ca expertii directiei mele au fost la dispozitia conducerii pe toata durata crizei, in directa coordonare a Directorului General al Directiei Generale Transport Aero Naval.

3. In acelasi timp, doresc sa precizez ca toate activitatile pe care le-am desfasurat si le desfasor ca functionar public in Ministerul Transporturilor, dar si ca presedinte al Consiliului de Administratie al AACR au respectat si respecta in totalitate prevederile legii, existand intotdeauna posibilitatea ca organe abilitate sa verifice si sa dovedeasca acest lucru.

4. In ceea ce priveste cariera mea profesionala va aduc la cunostinta urmatoarele:

Sunt inginer, absolvent al Facultatii de Aeronave, am doua mastere cu specializare in aviatie (unul in cadrul Universitatii Politehnice Bucuresti, cel de-al doilea in cadrul Ecole Nationale Superieure de l’Aeronautique et de l’Espace – ENSAE/SUPAERO Toulouse-Franta).
Am absolvit, de asemenea, Facultatea de Relatii Internationale si Studii Europene si inca doua mastere specializate, unul in management si cel de-al doilea in informatii clasificate.
Pe parcursul carierei mele profesionale am absolvit cursuri de specializare, de perfectionare, cu aplicare in domeniul aviatiei, investigare accidente aviatice, administratie publica, diplomatie, management, etc. Detin licenta de personal tehnic aeronautic si licenta de Inginer de Receptie si Control.

5. La nivel international am detinut si detin pozitii cheie in aviatia europeana si internationala, precum Vicepresentinte al Eurocontrol, Vicepresedinte ICAO A37, Focal Point pentru siguranta zborului si cea mai importanta, sunt Presedintele ales (de doua ori, chiar consecutiv) al Conferintei Europene a Aviatiei Civile (ECAC). Lucru ce nu s-a mai intamplat pana acum.

Ca si recunoastere internationala, amintesc doar faptul ca am fost decernat cu titlul de Doctor Honoris Causa in 2010, Premiul de excelenta al Aviatiei Europene in 2012 si Medalia Aeronauticii congerita de Republica Franceza in 2013″, arata Catalin Radu intr-o scrisoare trimisa redactiei Cancan.ro.

Adrian Nicolae

sursa foto: Agerpres

Urmărește Cancan.ro pe Google News
Parteneri
Amalia Năstase, de nerecunoscut după ce s-a îngrășat ENORM! A pierdut lupta cu kilogramele: „Nu am timp să mă fandosesc”
Amalia Năstase, de nerecunoscut după ce s-a îngrășat ENORM! A pierdut lupta cu kilogramele: „Nu...
„E ceva extrem de personal. Tremur toată”. A rupt tăcerea despre cei 3 iubiți
„E ceva extrem de personal. Tremur toată”. A rupt tăcerea despre cei 3 iubiți
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
Holografii și-au adus copiii pe scenă, la concertul de la Sala Palatului. Dan Bittman, super mândru de cei trei băieți ai lui: Alex, Patrick și Marc
Holografii și-au adus copiii pe scenă, la concertul de la Sala Palatului. Dan Bittman, super...
Minerva este condusă astăzi pe ultimul drum! Fratele Gabrielei Dima, detalii exclusive despre înmormântarea de la Arad: „Slujba va fi ținută de cinci preoți” | EXCLUSIV
Minerva este condusă astăzi pe ultimul drum! Fratele Gabrielei Dima, detalii exclusive despre înmormântarea de...
Răspunsul viral al unui român din diaspora pentru fanii lui Călin Georgescu: „Noi nu venim, doamnă”
Răspunsul viral al unui român din diaspora pentru fanii lui Călin Georgescu: „Noi nu venim,...
Viktor Orban vrea să modifice Constituţia astfel încât maghiarii cu dublă cetăţenie să poată fi expulzaţi
Viktor Orban vrea să modifice Constituţia astfel încât maghiarii cu dublă cetăţenie să poată fi...
Rusia refuză o încetare temporară a focului și amenință Europa să nu trimită trupe în Ucraina. „Ar însemna un conflict armat direct”
Rusia refuză o încetare temporară a focului și amenință Europa să nu trimită trupe în...
Un ARO 240 din 1977 se vinde la un preț FABULOS!
Un ARO 240 din 1977 se vinde la un preț FABULOS!
Culiță Sterp, anunț de ultimă oră despre fiica sa. Ce veste le-a dat artistul fanilor, în timp ce își legăna fetița: „În curând..”
Culiță Sterp, anunț de ultimă oră despre fiica sa. Ce veste le-a dat artistul fanilor,...
Mama și iubita jandarmului împușcat mortal în timpul unui exercițiu de pregătire, îngenuncheate de durere după vestea tragică: „Aerul meu, te voi iubi mereu”
Mama și iubita jandarmului împușcat mortal în timpul unui exercițiu de pregătire, îngenuncheate de durere...
Dorința lui David Pușcaș legată de tatăl său și mama lui adoptivă, Luminița Anghel. “Eu îi vreau pe amândoi pentru deciziile pe care le-au luat ei în viață.”
Dorința lui David Pușcaș legată de tatăl său și mama lui adoptivă, Luminița Anghel. “Eu...
Semnul divin primit de la Minerva de buna ei prietenă, astrolog Sanda Ionescu! Pur și simplu nu i-a venit să creadă și a surprins totul pe filmare | EXCLUSIV
Semnul divin primit de la Minerva de buna ei prietenă, astrolog Sanda Ionescu! Pur și...
Ce se întâmplă cu piaţa imobiliară din SUA. Iancu Guda: Când americanii
Ce se întâmplă cu piaţa imobiliară din SUA. Iancu Guda: Când americanii "strănută", imediat "răcim"...
BANCUL ZILEI. Ștrulă îl întreabă pe Bulă: - Cum stai cu viața amoroasă?
BANCUL ZILEI. Ștrulă îl întreabă pe Bulă: - Cum stai cu viața amoroasă?
Noi produse Parkside la Lidl: Unelte care te ajută să reușești!
Noi produse Parkside la Lidl: Unelte care te ajută să reușești!
Adevărul despre OZN-uri! Suntem SAU NU vizitați de extratereștri?
Adevărul despre OZN-uri! Suntem SAU NU vizitați de extratereștri?
Momente cumplite pentru Lidia Buble! Artista a plecat de urgență în SUA și a transmis un mesaj dureros: „Să vă rugați pentru bebe Noah...
Momente cumplite pentru Lidia Buble! Artista a plecat de urgență în SUA și a transmis...
Proiectul de o importanță uriașă care face din România o superputere în lume. Țara noastră va beneficia de cele mai tari resurse
Proiectul de o importanță uriașă care face din România o superputere în lume. Țara noastră...
Se construiește, în sfârșit, drumul de mare viteză pe care-l așteaptă sute de mii de români. Va face legătura rapidă cu granița României, iar șoferii nu vor mai aștepta în trafic și vor ajunge ușor în Vestul Europei
Se construiește, în sfârșit, drumul de mare viteză pe care-l așteaptă sute de mii de...
Marele actor pe care l-a pierdut România. A fost o legendă a teatrului românesc. Toți românii l-au iubit
Marele actor pe care l-a pierdut România. A fost o legendă a teatrului românesc. Toți...
VIDEO fabulos! Pescobar, petrecere de fițe cu pahare sparte și milioane aruncate pe maneliști. Adi Minune a fost invitatul special
VIDEO fabulos! Pescobar, petrecere de fițe cu pahare sparte și milioane aruncate pe maneliști. Adi...
Ce ne jucăm pe GeForce Now în martie 2025
Ce ne jucăm pe GeForce Now în martie 2025
Călin Georgescu revine direct președinte! Cutremur total în România. S-a dat undă verde
Călin Georgescu revine direct președinte! Cutremur total în România. S-a dat undă verde
Veaceslav Platon, reținut în Marea Britanie. Va fi extrădat în Republica Moldova
Veaceslav Platon, reținut în Marea Britanie. Va fi extrădat în Republica Moldova
Singura brânză care te ajută să slăbești. Cine ar fi bănuit!?
Singura brânză care te ajută să slăbești. Cine ar fi bănuit!?
Ce pensie poate avea românul care aşteaptă încă milionul de euro
Ce pensie poate avea românul care aşteaptă încă milionul de euro
Program Formula 1, Marele Premiu al Australiei. Urmărește spectacolul LIVE pe canalele Antena și în AntenaPLAY, 14-16 martie 2025
Program Formula 1, Marele Premiu al Australiei. Urmărește spectacolul LIVE pe canalele Antena și în...
Cine a greșit în cazul jandarmului de 27 de ani împușcat în timpul antrenamentului? Ancheta scoate la iveală detalii tulburătoare
Cine a greșit în cazul jandarmului de 27 de ani împușcat în timpul antrenamentului? Ancheta...
Satul din Spania pe care îl poți cumpăra la preț de apartament în București. Este scos la vânzare cu doar 89.000 de euro și e construit aproape de mare
Satul din Spania pe care îl poți cumpăra la preț de apartament în București. Este...
Top 4 mașini care nu ajung foarte des în service. Au o fiabilitate crescută și prețuri accesibile la achiziție
Top 4 mașini care nu ajung foarte des în service. Au o fiabilitate crescută și...
Cum i s-a schimbat viața lui Toma Cuzin după rolul din Las Fierbinți. Lucrul simplu pe care actorul nu îl mai poate face: „Ăsta este reversul medaliei”
Cum i s-a schimbat viața lui Toma Cuzin după rolul din Las Fierbinți. Lucrul simplu...
×