Dupa toate balbaielile care au trenat in jurul accidentului aviatic din Apuseni, in care si-au pierdut viata doua persoane, din cauza vitezei de reactie intarziata, Cancan.ro va prezinta, in oglinda, o lectie oferita de americani, in urma cu un secol!
Un accident fara precedent a provocat o controversa care a “zburat” mai multe capete oficiale, din cauza unei gestionari defecte. Vorbim de accidentul aviatic din Muntii Apuseni, de luni, in care si-au pierdut viata doua persoane, pilotul Adrian Iovan si studenta rezidenta Aurelia Ion. Alti cinci pasageri, printre care si pilotul aeronavei, au suferit rani grave, insa medicii spun ca sunt in afara oricarui pericol.
Revolta generala a aparut in momentul in care, imediat dupa ce s-a aflat de accident, adica in jurul orei 15, autoritatile au actionat de parca ar fi fost legate la maini. Orele se curgeau in defavoarea ranitilor, care au stat in frig, unii dintre ei striviti de bucatile de avion, insa constienti, au asteptat ajutor timp de sase ore!
Au degerat asteptand ajutor
Cei care au ajuns primii la ei au fost nu echipele de interventie, jandarmii montani sau alpinistii, ci un grup de moti dintr-un sat din Alba, care au auzit mai tarziu de avionul prabusit si s-au gandit ca pot fi de folos in cautarile victimelor. Ceea ce s-a si intamplat.
Autoritatile au ajuns la cele sapte victime ale accidentului de-abia dupa sase ore, cand multi dintre raniti nu doar ca erau deja in stare de inconstienta din starea ranilor foarte grave, ci erau si degerati de frig.
Pilotul Adrian Iovan si studenta rezidenta Aurelia Ion nu au mai putut fi salvati, desi echipele de interventie se aflau la o ora distanta de cea mai apropiata localitate, Belis, dupa calculele raportate la distanta care despartea victimele de salvatori, adica la 55 de kilometri distanta.
Suntem cu cel putin 100 de ani in urma!
Toata lumea a blamat dezorganizarea defectuoasa a gestionarii acestei situatii de urgenta, iar Cancan.ro va dovedi ca, privind in spate cu 100 de ani, vom descoperi situatii mult mai catastrofale, in care s-a actionat cu mai multa rapiditate, desi nu exista, evident, tehnologia de acum.
Titanicul! S-a ecranizat si s-au scris carti despre accidentul din 1912, cand au murit 1514 de oameni, din 2.224, dupa un ce feribot care de-abia fusese inaugurat, s-a lovit de un aisberg.
A fost cel mai mare pachebot din lume cand a plecat in călătoria sa inaugurală din Southampton, Anglia cu destinaţia New York, pe 10 aprilie 1912. La trei zile de la plecare, la ora 23:40 in data de 14 aprilie 1912, s-a ciocnit cu un aisberg si s-a scufundat la ora 2:20 in dimineata urmatoare.
Atunci, autoritatile americane, cu toate resursele lor, au reusit identificarea locatiei imediat, iar in patru ore si jumatate au ajuns la locul dezastrului, reusind astfel sa mai salveze o parte din pasageri.
In Romania lui 2014, cu tot ajutorul tehnologiei de care am devenit dependenti, acest lucru nu s-a putut intampla. Desi autoritatile au avut la dispozitie inclusiv coordonate date de catre supravietuitori!
(M.A.)