Pilotul elicopterului SMURD prabusit in apa lacului Siutghiol a mai avut probleme cu aparatul de zbor, in urma cu doar cateva luni, fiind nevoit sa forteze doua aterizari!
Accidentul aviatic in care si-au pierdut viata patru persoane a provocat un val urias de compasiune, iar odata cu asta s-a pornit o dezbatere absolut uluitoare despre modul in care s-a intervenit pentru salvarea victimelor. Mai exact, autoritatile au fost invinovatite de catre martori de faptul ca s-a ajuns foarte greu la cele patru victime.
Senatorul liberal Vlad Nistor a facut o analogie cu accidentul aviatic din Apuseni, subliniind ca in cazul Siutghiol operaţiunea de salvare care a fost coordonată de medicul Raed Arafat a fost prost gestionata.
„Zeul Arafat nu e deloc divin. In acest moment, toata aceasta operatiune este in coordonarea unui domn care este secretar de stat al MAI. Daca la noapte are loc un cutremur sau daca maine dimineata are loc un atentat terorist, caci e posibil, cum reactionează autoritatile romane? Ganditi-va!”, a spus profesorul chiar in momentul operatiunii.
Arafat a explicat ca primele ambulantele au ajuns in 10 minute si s-a facut tot ce s-a putut pentru victime.
Tot secretarul de stat Raed Arafat a declarat ca aparatul de zbor nu avea nicio problema tehnica, iar vremea era buna de zbor.
Am aflat insa ca pilotul aparatului care s-a prabusit a mai avut probleme cu apartul pe care il amevra in urma cu doar cateva luni. Atunci, insa, comandorul Petre Catuneanu a reusit sa redreseze elicopterul si sa aterizeze in siguranta.
Mai exact, elicopterul SMURD, condus de comandorul Catuneanu trebuia sa ajunga la Bucuresti, insa el a fost nevoit sa aterizeze fortat, din cauza vremii, pe platoul de langa Sala Sporturilor, din Pitesti, acolo unde o ambulanta astepta sa preia un pacient aflat in stare grava.
Zbor la limita
Dupa fix doua ore acelasi elicopter a aterizat din nou fortat la Pitesti, dupa ce pilotul si-a dat seama ca nu are siguranta sa ajunga pana la Bucuresti.
“De comun acord cu medicul am decis să facem aceste escale la Pitesti, pentru ca pacientii sa fie transportati pe cale rutiera in Capitala. Nu s-a putut executa misiunea de zbor pana la Bucuresti, intrucat centrul nostru de comanda ne-a informat ca nu se poate ateriza din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile, fiind vorba despre ceata densa si plafon de nori coborat”, a explicat atunci pilotul Petre Catuneanu.
Acelasi pilot Catuneanu, impreuna cu Ginel Claudiu Cracanel (copilot), Laura Vizireanu (medic Spitalul de Urgenta Constanta) si Gabriela Camelia Harton (asistenta medicala) au murit la scurt timp dupa prabusirea elicopterului SMURD in apele lacului Siutghiol, iar autoritatile trebuie sa afle acum care au fost motivele care au condus la aceasta tragedie.
Pilotul elicopterului, comandorul Petre Corneliu Catuneanu, avea 47 de ani, era casatorit si avea un copil.
El era angajat al Ministerului Afacerilor Interne de 10 ani si absolvise Scoala Militara in urma cu 23 de ani. Avea la activ 2.900 de ore de zbor, dintre care aproximativ 2.000 pe elicopter de tip EC 135, potrivit MAI.
Copilotul, capitan comandor Ginel Claudiu Cracanel, avea 42 ani, era casatorit si avea un copil minor.
Copilotul avea la activ 1.600 de ore de zbor, dintre care 500 pe elicopter de tip EC 135, era angajat al Ministerului Afacerilor Interne de sapte ani si absolvise cursurile Scolii Militare in urma cu 18 ani.
Medicul Laura Vizireanu, de la SMURD Constanta, avea 39 de ani si avea un baietel.
Asistenta medicala, Gabriela Camelia Harton, avea 38 de ani si lucra in cadrul SMURD din anul 2008. Iubitul a anuntat ca aceasta era insarcinata.
(M.A.)